Laurus NV

Omzetcijfers Super de Boer eerste kwartaal 2008 (week 1-12)

Identieke omzetstijging Super de Boer 7%

Amersfoort, 1 april 2008

Jan Brouwer, Directievoorzitter Super de Boer N.V.:

"De positieve omzetontwikkeling van Super de Boer zet zich in het eerste kwartaal van 2008 door. De identieke omzet is gestegen met 7,0% en dit is fors hoger dan in het eerste kwartaal van 2007 (3,1%). Deze stijging is mede het resultaat van de succesvolle commerciële acties zoals de Toeterweken en de Monopoly-actie. Ook de Paasomzet draagt hier aan bij, in tegenstelling tot vorig jaar waar de Paasdagen in het tweede kwartaal vielen.
We zijn tevreden over deze cijfers. Met 45 minder winkels ten opzichte van het eerste kwartaal in 2007 realiseren we nagenoeg dezelfde consumentenomzet als vorig jaar. Uit de sterke identieke omzetontwikkeling blijkt dat de individuele Super de Boer-winkels steeds beter presteren. Super de Boer heeft de opgaande lijn te pakken."

Kerncijfers

Omzet
De door Super de Boer behaalde consumentenomzet bedroeg 467 miljoen in het eerste kwartaal van 2008 tegenover 469 miljoen in 2007. De hieraan gerelateerde netto-omzet bedroeg in het eerste kwartaal van 2008 368 miljoen (Q1 2007: 366 miljoen). De identieke omzet van Super de Boer is in het eerste kwartaal gestegen met 7,0%, een verbetering ten opzichte van het eerste kwartaal van 2007, toen was er sprake van een stijging van 3,1%.

Aantal vestigingspunten
Het aantal vestigingspunten van Super de Boer bedroeg 313 eind eerste kwartaal 2008 (Q1 2007: 358). Hiervan zijn meer dan de helft zelfstandig ondernemers, namelijk 176 (Q1 2007: 189).

Kengetallen Super de Boer Q1 2008 Q1 2007 Consumentenomzet 467,4 miljoen 468,8 miljoen Netto-omzet 368,1 miljoen 366,1 miljoen Identieke omzetontwikkeling 7,0% 3,1% Aantal vestigingspunten 313 358
- waarvan zelfstandig ondernemers 176 189

Strategie

2008 zal in het teken staan van een verdere versterking van Super de Boer. Dit wordt gerealiseerd door middel van:

· het verder moderniseren en uitbreiden van circa 40 winkels;
· de uitrol van het nieuwe formuleconcept;

· het versterken van de lokale marketing;

· de uitbreiding van het Super de Boer-huismerk en
· het versterken van de kwaliteit van de winkels door middel van diverse programma's en opleidingen.

Perscontacten: Corporate Communicatie, Carien de Bas ­ van Middelaar, telefoonnummer (+31) (0)33 454 74 30


---- --