Ingezonden persbericht


Persbericht

Directe ondersteuning op afstand voor gebruikers Symbian smartphones

LogMeIn Rescue+Mobile voor on-demand ondersteuning, diagnose en training op afstand

CTIA Wireless 2008, Las Vegas, VS 1 april 2008 LogMeIn, Inc., leverancier van s-werelds meest gebruikte diensten voor connectiviteit en ondersteuning, maakt de algemene beschikbaarheid van LogMeIn Rescue+Mobile voor smartphones die draaien op het Symbian S60-platform bekend. Aanbieders van mobiele telefonie, zakelijke IT-afdelingen en IT-dienstverleners kunnen hierdoor op afstand problemen met derde generatie smartphones die draaien op het Symbian S60-platforms oplossen.

Rescue+Mobile is een uitbreiding van LogMeIn s award-winning Rescue-platform een webgebaseerde, on-demand remote support service voor uniforme ondersteuning van verschillende smartphone (Windows en Symbian) en computer (Windows en Mac) besturingssystemen. LogMeIn Rescue wordt door ruim 10.000 klanten wereldwijd ingezet.

Nu steeds meer mobiele werknemers en consumenten smartphones gebruiken, hebben zowel IT-afdelingen als aanbieders van telefonie behoefte aan een manier om deze apparatuur kosteneffectief te kunnen beheren, ondersteunen en herstellen , aldus Richard Redding, vice president en general manager, Mobile bij LogMeIn. Rescue+Mobile kan worden gebruikt voor het snel en effectief oplossen van vele problemen en de klanttevredenheid vergroten.

Live presentatie tijdens CTIA Wireless en MobileFocus

LogMeIn toont Rescue+Mobile tijdens de CTIA, welke van 1-3 april plaatsvindt in het Las Vegas Convention Center, bij stand 6715 en op 1 april tijdens MobileFocus in het Bellagio Hotel in Las Vegas.

Over LogMeIn Rescue+Mobile

LogMeIn Rescue+Mobile kan worden ingezet voor het gelijktijdig ondersteunen van smartphones en computers vanaf een enkele console en is zowel voor de technicus als de klant eenvoudig in gebruik.

De support medewerker verwijst via een sms-bericht de gebruiker van de mobiele apparatuur naar een webpagina, waar een kleine applet voor het mobiele apparaat wordt gedownload. De eindgebruiker ontvangt een verbindingscode die kan worden ingegeven voordat verbinding met het internet wordt gemaakt, of via een gesprek op een vaste lijn. De medewerker maakt vervolgens verbinding met het mobiele apparaat en kan - na toestemming van de gebruiker - de volledige controle overnemen en problemen oplossen, software updaten, trainingssessies uitvoeren, instellingen configureren en zelfs het display zien en de toetsen gebruiken alsof het apparaat in eigen hand ligt.

De belangrijkste mogelijkheden:


· Het op afstand besturen van Symbian smartphones vanaf een op het internet aangesloten PC


· Bestandsoverdracht tussen smartphones en PCs


· Op afstand installeren of updaten van smartphone software


· Remote support voor verschillende platformen PCs, Macs, Windows Mobile en nu ook Symbian - via één interface

Over LogMeIn, Inc.

LogMeIn is een toonaangevende leverancier van on-demand remote connectivity-oplossingen voor het MKB, IT-dienstverleners en consumenten. LogMeIn s producten worden on-demand ingezet en gebruikt via een webbrowser. De LogMeIn reeks bestaat uit LogMeIn Free®, LogMeIn Pro®, LogMeIn Ignition", LogMeIn Rescue®, LogMeIn IT Reach®, LogMeIn Backup", RemotelyAnywhere®, LogMeIn Hamachi" en LogMeIn Scout". LogMeIn is gevestigd in Woburn, Massachussetts en heeft Europese kantoren in Amsterdam en Boedapest. Meer informatie via www.logmein.com.


---

Voor redactionele informatie, fotografie, of testmogelijkheden:

Influx PR, Marald Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034,

fax: 055-3602661, e-mail: marald@influx-pr.com, website: www.influx-pr.com