Ingezonden persbericht


Nederland 2 start campagne: Opinie en debat, Altijd bij 2

Op 1 april start de campagne Opinie en debat, Altijd bij 2, bestaande uit onder andere commercials op televisie, advertenties in dagbladen en tijdschriften en banners op internet. Specifieke Nederland 2 programma's als De leugen regeert (VARA), Het elfde uur (EO), Het hof van Joosten (VARA), Rondom 10 (NCRV) en NOVA (NOS, NPS, VARA) staan centraal. De campagne is onderdeel van een aanpak om het profiel van Nederland 2 te versterken. Daartoe worden kenmerkende onderdelen uit de programmering van Nederland 2 uitgelicht en bij een brede groep onder de aandacht gebracht.

Tijdens de Boekenweek was dat de literaire programmering, deze maand zijn dat de opiniërende programma's. In de zomer wordt uitgebreid stilgestaan bij culturele evenementen als Oerol, Uitmarkt en Prinsengrachtconcert en dit najaar bij de Amerikaanse verkiezingen. Het gaat in alle gevallen om actuele thema's, waardoor campagne en programmering elkaar versterken. Jeroen Kramers, manager marketing en promotie: "Uit onderzoek van KLO blijkt dat de doelgroep de programmering rondom de Boekenweek heel goed vindt passen bij Nederland 2. Programma's als De avond van het boek (NPS) en Van Kooten en De Bie: Van oude jongens krentenbrood (VPRO) zijn goed bekeken en gewaardeerd. Kijkers geven zelfs aan hierdoor ook meer te gaan lezen. Door in een multimediale campagne de actuele zenderprogrammering centraal te stellen, wordt niet alleen de positie van Nederland 2 versterkt, maar ook de publieke taak van het net onderstreept." wat zou uw vonnis zijn en komt dat overeen met de uitspraak van de rechter? Per 1 april is ook meer informatie over de campagne te vinden op www.altijdbij2.nl.

NPO Televisie Programmering
' +31 (0)35 6774633
7 +31 (0)35 6777412
marion.van.dam@omroep.nl www.omroep.nl/npo

NPO
NPO-gebouw
Sumatralaan 45
Postbus 26444
1202 JJ Hilversum
_______________________________

---- --