Gemeenteproducten per 1 april ook bij Postkantoor Rokkeveen
Voor inwoners van Rokkeveen is het vanaf dinsdag 1 april nog
makkelijker om een aantal gemeentelijke producten aan te vragen. Zij
kunnen bij hun eigen postkantoor aan de Samanthagang terecht voor hun
aanvraag voor een paspoort, idkaart of rijbewijs. Daarnaast kunnen zij
hier uittreksels uit het bevolkingsregister en verklaringen CBR
krijgen. Zoetermeer had op 14 januari de landelijke primeur en is de
eerste met het aanbieden van het aanvragen en leveren van
gemeenteproducten in het postkantoor. Wethouder Patrick van Domburg is
blij dat de pilot aanslaat; Na de start in het Postkantoor Zuidwaarts
verloopt het project zo goed dat we deze service nu ook graag aan de
inwoners van Rokkeveen aanbieden.
Zoetermeer wil met de proef de dienstverlening verbeteren door deze
letterlijk dichter bij inwoners te brengen. Dat blijkt aan te slaan.
In de eerste maanden van de proef zijn zon 1000 gemeenteproducten bij
het postkantoor aangevraagd.Hiermee wordt duidelijk dat er behoefte
bestaat onder de bewoners naar de ruimere openingstijden die het
postkantoor biedt. De medewerkers van het postkantoor blijken prima
werk af te leveren.
Nu het hele proces in het hoofdpostkantoor zo goed verloopt en de
eerste kinderziektes eruit zijn gehaald, kan het postkantoor in
Rokkeveen van start met het aanbieden van de aanvraag van
gemeentelijke producten. Zodra dit postkantoor ook goed draait kunnen
de vijf postagentschappen in de andere wijken deze service ook gaan
leveren.
Postkantoren BV houdt binnen nu en vijf jaar op te bestaan. Dit
betekent dat de 250 eigen vestigingen gaan verdwijnen. De
postagentschappen blijven wel bestaan en zullen onder de vlag van ING
of TNT opereren. Deze ontwikkeling heeft geen gevolgen voor de proef
van de gemeente Zoetermeer. De proef loopt nog tot en met januari 2009
en tegen die tijd zal beter bekend zijn hoe de toekomst van de
postkantoren eruit ziet en op welke manier verdere samenwerking
mogelijk is.
Gemeente Zoetermeer