Syntens


---

Creative Company Conference

Het Muziekgebouw aan het IJ is op 1 april aanstaande het toneel van de Creative Company Conference (CCC), een congres dat gaat over de samenwerking tussen creativiteit en zakelijk instinct. Het is de eerste keer dat er in Europa een congres wordt gehouden over dit onderwerp.

Er zijn topsprekers uit de hele wereld aanwezig, zoals: Arkadi Kuhlmann, CEO van ING Direct USA en winnaar van de American Bankers Innovation Award en Peter Diamandis, oprichter van de 10-miljoen Dollar X Prize voor Radical Breakthroughs for the Benefit of Humanity. De opening wordt verricht door burgemeester Job Cohen en de dag zal worden afgesloten door minister van Economische Zaken, Maria van der Hoeven.

Podium
De CCC is een nieuwe jaarlijkse internationale conferentie die Nederlandse creatieve ondernemers en CEOâs van internationale innovatieve bedrijven bij elkaar brengt. Creatieve bedrijven maken het onderscheid in alle sectoren van het bedrijfsleven. CCC geeft podium aan ondernemers die creativiteit, design en innovatie tot een boardroom verantwoordelijkheid hebben gemaakt. Zij komen vertellen over hun passie, methodes en creatieve business modellen.

Op CCC zijn ondermeer de volgende sprekers aanwezig: Richard Reed, een van de jonge oprichters van het eigenwijze merk Innocent, dat met een omzet van meer dan 100 miljoen pond marktleider is in smoothies in Engeland en nu ook hard groeit in Nederland; Carlos Miele. Braziliaans mode-ontwerper die succesvol internationaal mode entrepreneur werd en werk geeft aan 1500 mensen uit de favelas van Sao Paulo;
Robert Brozin, oprichter van Nandos, een succesverhaal uit Afrika dat met zijn peri-peri grilled chicken restaurants een gezond alternatief biedt voor de fastfoodketens en nu de wereld verovert; Bill Moggridge, medeoprichter van IDEO, een van de meest creatieve bedrijven ter wereld en ontwerper van de eerste laptop computer; Yvi Ross, Chief Creative Officer van Disney Stores, verantwoordelijk voor retail design, in store marketing and product design voor Disney in Amerika en in 2006 door Business Week verkozen tot een van de vijf meest innovatieve leiders in bedrijven in Amerika; John Howkins, auteur van âThe Creative Economyâ en een van de belangrijkste consultants van overheden en bedrijven in meer dan dertig landen over de ontwikkeling van de creatieve economie.

CCC is een initiatief van Rudolf van Wezel (BIS Publishers, Frame Publishers) en Ravi Naidoo (Design Indaba, Interactive Africa) in samenwerking met Design Management Netwerk en Vide en wordt ondermeer ondersteund door KennisKring Amsterdam, Kennisland, Amsterdamse Innovatie Motor, Creative Cities Amsterdam Area, BNO en De Baak, Management Centrum VNO-NCW, baakblue en Syntens.