Persbericht

Hilversum, 31 maart 2008

BAVA Vivenda keurt overname Factotum unaniem goed


· Overname Factotum goedgekeurd

· Besluit reverse stock split op verzoek aandeelhoudersvergadering aangehouden
· Afstempeling nominale waarde per aandeel aangehouden
· CFO C.J.P.M. van der Maarel en president-commissaris E.R. Honée afgetreden

Op vrijdag 28 maart jl. heeft de aandeelhoudersvergadering van de Vivenda Media Groep ("Vivenda") de overname van Factotum unaniem goedgekeurd.

De voorgestelde reverse stock split is aangehouden tot de komende Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) later dit voorjaar. Een aantal aandeelhouders heeft tijdens de vergadering verzocht om de reverse stock split tot een latere datum uit te stellen. Het bestuur van Vivenda heeft dit
op unaniem verzoek van alle aanwezige aandeelhouders overgenomen. De geagendeerde afstempeling van de nominale waarde per aandeel is eveneens aangehouden.

President-commissaris mr drs E.R. Honée en CFO C.J.P.M. van de Maarel zijn tijdens de vergadering afgetreden. De heer Honée en van de Maarel werden door de vergadering bedankt voor hun inzet in de afgelopen jaren.

De voordracht van een nieuw lid van de Raad van Commissarissen van Vivenda is niet tijdig afgerond. Daardoor is dit agendapunt doorgeschoven naar de komende AVA.

Over Vivenda Media Groep N.V.
Vivenda is al ruim twintig jaar actief als uitgeverij en multimediabedrijf. De onderneming is gespecialiseerd in multimedia voor de onroerendgoedsector, zowel middels internet als in gedrukte vorm. Vivenda is marktleider in haar branche en hoofdzakelijk op de Nederlandse markt actief. De doelstelling van de onderneming is om haar leidende positie op het gebied van multimediale communicatieproducten voor de onroerendgoedsector verder uit te breiden.

Over Factotum B.V.
De activiteiten van Factotum omvatten het ontwerpen, ontwikkelen en hosten van websites, de Mediamanager (professionele marketing software voor object- en bedrijfspresentaties en mailingen), Point of Information en de advertentieafhandeling naar ongeveer 6.000 Nederlandse kranten en magazines. De Mediamanager software wordt daarnaast ingezet voor de aanlevering van advertenties voor de bestaande uitgeefactiviteiten van Vivenda. De door Factotum ontwikkelde internetstrategie zal in 2008 grootschalig worden gelanceerd.