Persbericht - 31 maart 2008
TradeDoubler lanceert contextual advertising met td AdMatch
London, 31 maart 2008 - TradeDoubler, de mondiale aanbieder van digital marketing, heeft vandaag td AdMatch, een geavanceerde contextual advertising oplossing, gelanceerd. td Admatch is ontwikkeld om de performance van online advertenties te maximaliseren en is uniek in het serveren van advertenties op drie manieren, namelijk als tekst ads, product ads en image ads.
td AdMatch scant de content van websites en matcht advertenties met relevante content op websites. Door het verbeteren van de relevantie worden de advertenties effectiever gericht op de doelgroep wat resulteert in een hogere CTR en betere resultaten voor zowel publishers als adverteerders.
Chris King, Head of Affiliates bij BT, zegt: "Wij zijn enthousiast over de mogelijkheden van td AdMatch. Online consumenten zijn kritischer geworden en juist daarom is de behoefte naar relevantie advertenties toegenomen. td AdMatch zorgt voor een betere performance van de BT advertenties door contextual targeting."
Joshua James, Head of Client Services bij eConversions, is onder de indruk van de test van td AdMatch, en geeft aan: "Wij participeerden in de testfase van td AdMatch, en als eConversions zijn we erg onder de indruk van de eerste resultaten en kijken uit naar de daadwerkelijke lancering. Door de mogelijkheid advertenties te matchen op drie manieren (met tekst, product feeds en image ads) geeft td AdMatch toegevoegde waarde aan websites. Het vermogen uiterst relevante advertenties te matchen is wat td AdMatch echt onderscheidt van de concurrentie; iets wat anderen beloven, maar nog nooit hebben laten zien."
td AdMatch functioneert op basis van geautomatiseerde en handmatig gespecificeerde keyword matching en stelt publishers in staat de look&feel aan te passen. Het product is transparant voor het gehele netwerk, adverteerders verschijnen alleen op goedgekeurde websites en publishers tonen alleen adverteerders waarvoor ze aangemeld zijn.
Ben Manning, Product Director bij TradeDoubler, reageert op de introductie: "td AdMatch stelt TradeDoubler in staat om onze uitgebreide en gevarieerde portfolio van adverteerders contextueel te matchen met relevante content binnen ons omvangrijke publisher netwerk, waarbij we duidelijkheid verschaffen in rapportages en transparantie naar beide partijen. De omvang is van groot belang, omdat het de relevantie verbetert en het zorgt voor een meer accurate targeting van de doelgroep, waardoor er betere resultaten gegenereerd worden."
Over TradeDoubler:
TradeDoubler is een wereldwijde aanbieder van digital marketing en biedt diverse performance-based marketing oplossingen aan. De producten en services van TradeDoubler verschaffen bedrijven de tools en expertise om online resultaten te leveren, wat varieert van brand awareness tot aan het genereren van sales. TradeDoubler heeft haar hoofdkantoor in Zweden en lokale kantoren in 18 Europese landen en in Japan. In het derde kwartaal van 2007 heeft TradeDoubler de IMW Group (The Search Works/ The Technology Works) overgenomen en daarmee een belangrijke stap richting Search gedaan. Met een uitgebreide marktkennis en een netwerk van ruim 120.000 actieve publishers realiseert TradeDoubler online resultaten voor meer dan 1.600 advertisers. TradeDoubler richt zich op (inter)nationale A-merken. Tot haar klantenkring behoren o.a. Apple, Dell, KLM, Center Parcs, Kelkoo, TUI, Thomas Cook en eBay. Met de lancering van TD Technology in Japan in januari 2008, heeft TradeDoubler een aanwezigheid op de Aziatische markt en een wereldwijd bereik.
Voor meer informatie over TradeDoubler: