PERSBERICHT
Digitale kwaliteitsslag versnelt en verbetert offertetraject
Obvion ontvangt HDN Kwaliteitscertificaat
Heerlen, 31 maart 2008 - Obvion heeft als een van de eerste geldverstrekkers het HDN kwaliteitscertificaat 7.0 ontvangen van de vereniging Hypotheken Data Netwerk (HDN). De portal van Obvion is daarmee aangesloten op de uniforme standaard voor het elektronische berichtenverkeer tussen hypotheekverstrekkers en tussenpersonen. Zo heeft Obvion altijd de juiste weergave van de situatie van de consument voor ogen en sluipen er minder fouten in de offerteaanvraag.
Roy van Diem, naast directievoorzitter van Obvion ook voorzitter van de vereniging HDN: "De laatste jaren is het gebruik van HDN als berichtenstandaard in de hypotheekwereld in een stroomversnelling gekomen. Inmiddels gebruiken 45 maatschappijen en zo'n 4.000 kantoren het systeem. Ik ben er trots op dat Obvion het keurmerk nu mag voeren en daarmee aan relaties laat zien dat elektronisch berichtenverkeer met ons probleemloos verloopt."
Obvion beschikte al over een goed functionerende portal voor digitale verwerking van hypotheekaanvragen. Aansluiting op de HDN infrastructuur bevestigt de ingezette weg. Sicco Otten, mede verantwoordelijk voor de portal van Obvion, ziet het keurmerk daarom als een extra impuls voor de betrouwbaarheid van elektronische berichten: "De ruim 1300 adviseurs waar wij mee samenwerken kunnen via de portal een foutloze offerteaanvraag verzenden aan Obvion. In de applicatie van HDN zit een controlemechanisme, dat vlak voor de definitieve verzending alle gegevens controleert en aan de gebruiker laat zien of een aanvraag compleet is. Als dat niet het geval is krijgt die de mogelijkheid om ontbrekende gegevens in te vullen. Pas als alles compleet is, wordt de aanvraag daadwerkelijk naar ons verzonden. Het certificaat zorgt dus voor meer zekerheid over de juistheid van de gegevens."
Over Obvion
Obvion (
Noot voor de redactie en
Ingezonden persbericht