Nieuw gezicht Eneco per 31 maart 2008
Eneco krijgt per 31 maart 2008 een nieuw gezicht in de vorm van een
nieuw logo en een nieuwe huisstijl.
Waarom een nieuwe huisstijl en nieuw logo?
Recent heeft Eneco een nieuwe strategische koers ingezet met een
sterke focus op duurzame energie. De komende jaren willen wij een
leidende en onderscheidende positie in de markt voor duurzame energie
opbouwen. Wij zien continuïteit van energie als het doel, en
verduurzaming als de weg erheen. Bij een nieuwe koers hoort ook een
nieuw uiterlijk.
Onze huidige gezicht, ondermeer herkenbaar aan de rode vlag, is
ontstaan bij de oprichting van Eneco in 1995. Sindsdien is het slechts
een keer aangepast, met de toevoeging van Energie in 2000. Dit gezicht
is mettertijd wat verouderd en geeft bovenal de nieuwe koers
onvoldoende weer. Met gepaste trots tonen we ons nieuwe logo en een
aantal huisstijl elementen waaraan wij vanaf 31 maart zijn te
herkennen:
Eneco Logo Huisstijlelementen
Waar staat de nieuwe huisstijl voor?
De nieuwe huisstijl geeft uitdrukking aan beweging en energie. Met
veelvormigheid en dynamiek. De mix van warme kleuren staat voor
verscheidenheid in duurzame bronnen en is weggebleven van het bijna
verplichte groen. Een mix van duurzame bronnen, de klanten als
partners en decentralisatie van energieopwekking, het zijn maar een
paar van de uitdagingen waar Eneco voortdurend op inspeelt. De
huisstijl verbeeldt deze dynamiek in elementen. Ook geeft de huisstijl
uitdrukking aan vooruitgang: de stromen van energiedeeltjes komen op
veel communicatiedragers terug. Ze voeren mee naar de toekomst.
De kleuren rood, oranje en geel staan voor energie en beweging,
activiteit en warmte. Het rood uit de oude huisstijl is opgefrist, en
is een verwijzing naar het oude Eneco: Eneco bouwt voort op het
fundament wat er al ligt. Wit is nu ook een huisstijlkleur, en geeft
een helder, fris en open beeld.
Naamgeving: ENECO Energie wordt Eneco
In 1995 is de naam ENECO ontstaan uit een samenvoeging van de woorden
ENErgie en COmmunicatie. De toevoeging Energie is inmiddels niet meer
nodig. Onze klanten weten wat voor soort bedrijf Eneco is. Bovendien
is Eneco een begrip geworden, het is geen afkorting meer in
hoofdletters. Vanaf 31 maart a.s. schrijven wij Eneco in plaats van
ENECO Energie.
Doorvoering nieuwe huisstijl
Vanaf eind maart verschijnen de eerste materialen en middelen in de
nieuwe huisstijl.
Op 19 maart a.s. presenteert Eneco haar nieuwe huisstijl bij de
publicatie van de jaarcijfers over 2007. Onze nieuwe commercials
zullen vanaf 1 april a.s. op televisie te zien zijn.
Vanaf dat moment zullen wij de meest zichtbare merkdragers aangepast
hebben. Later in het jaar passen we stapsgewijs ook de overige dragers
aan, waarbij we ernaar streven om tegen het einde van 2008 nagenoeg
alle materialen aangepast te hebben.