Ingezonden persbericht
+++ Persbericht +++ Persbericht +++ Persbericht +++
Met ingang van 20 maart jl. is de Raad van Commissarissen van Phi-ton versterkt met Dennis Karpes (38 jaar).
Dennis Karpes commissaris bij Phi-ton
(QWP ARNHEM Mon, 31 Mar 2008 12:27:00 GMT) - Met zijn persoonlijkheid, ervaring, ambitie, creativiteit en zeer sterk internationale netwerk is Dennis Karpes een enorme ondersteuning voor het management om het succes van het merk Phi-ton zowel nationaal als internationaal verder uit te bouwen. 'De reden dat ik voor Phi-ton heb gekozen is heel simpel, aldus Dennis Karpes. 'Ik kom uit de wereld van merken, heb jaren voor merken gewerkt als marketing-man, hetgeen ik altijd erg leuk heb gevonden. Ik vind het echt een enorme uitdaging om van Phi-ton een wereldmerk te maken en heb het volste vertrouwen dat dit gaat gebeuren. Het product is prachtig, het ligt/slaapt super, de naam is goed en het logo is perfect! Daarnaast staat er een organisatie met enthousiaste mensen die allemaal voor dezelfde ambitie gaan! Deze uitdaging kon ik niet laten schieten.' Profiel Dennis Karpes Als creative marketing-man van internationale kledingmerken als Levi Strauss en Big Star, mede oprichter van Kuyichi heeft hij geleerd hoe cultuur en beleving mensen ontvankelijk kunnen maken voor informatie. Dennis is een ambitieuze zakenman met een zeer sterk internationaal netwerk in de sales, marketing, mode, sport, muziek, politiek, media en captains of industry. Dennis Karpes broedde al jaren op de gedachte van een groot, internationaal, cultureel evenement waarbij de grenzen tussen klassiek en modern vervagen en waarbij de bezoeker wordt onder-gedompeld in de meest ultieme vorm van beleving. Als muziekfreak / kenner van het eerst uur, leerde hij hoezeer dance de taal van de jongeren is geworden, wereldwijd. Het was altijd al zijn wens het gedroomde evenement te koppelen aan 'iets goeds', waarvoor de wereld wakker geschud moest worden. En toen wist hij het: Dance4Life, een evenement dat de stilte en taboes moet doorbreken rondom hiv en aids. Dance4Life vindt één keer in de twee jaar plaats op de zaterdag voor Wereld Aids Dag (1 december). Tienduizenden jongeren dansen met elkaar om aandacht en geld te vragen voor de strijd tegen aids en hiv. In 2006 hebben Rusland, Duitsland, Engeland, Egypte, Nigeria, Tanzania, Nederland, Vietnam, Ierland en Zuid-Afrika een Dance4Life-evenement georganiseerd. In Nederland is tot nu toe al 2,35 miljoen euro opgehaald. Dj Tiësto is ambassadeur voor Dance4Life en scoorde in 2006 een hit met de speciaal voor de stichting gemaakte single Dance4Life. Onlangs is Dennis Karpes uit ruim vijfduizend internationale kandidaten tot Young Global Leader 2008 gekozen door het World Economic Forum -een jaarlijkse bijeenkomst van internationale politici en ceo's van de grootste bedrijven ter wereld- die in 2005 voor het eerst Young Global Leaders benoemde. De prijs werd in het Zwitserse Genève overhandigd door koningin Rania van Jordanië. Prins Willem-Alexander is een van de weinige Nederlanders die deze prestigieuze titel ook kreeg. Profiel Phi-ton Het merk Phi-ton staat symbool voor design, luxe en gezondheid in de meest private woonomgeving; de slaapkamer. Door de internationale aanwezigheid van Phi-ton --inmiddels in 24 landen- is het intensieve contact met haar klanten in verschillende culturen en historie een uitstekende mix om trends in leefstijl, inrichting, smaak, materialen en technologieën in een vroeg stadium te signaleren. Deze trends vertaalt Phi-ton in unieke 'objecten'. Bekroonde producten De producten van Phi-ton --bedden, matrassen, kussens, bed- en badtextiel- worden exclusief door productontwikkelaar Fried-Jan Unger ontworpen. Zijn productfilosofie, zijn vormgeving en concentratie op innovatieve materialen zijn grensover-schrijdend en hebben Phi-ton reeds meerdere gerenommeerde onderscheidingen opgeleverd. Phi-ton ontwikkelt materialen, die een hoge bijdrage leveren aan de gezondheid, maar ook aan het milieu. De producten van Phi-ton worden alleen onder deze voorwaarden en volgens de hoogste kwaliteitseisen geproduceerd. Kenmerkend voor de Phi-ton producten is het Phi-ton 3D vezelvlechtwerk als comfortmateriaal en bekleding. Reeds in 2001 heeft productontwikkelaar Fried-Jan Unger het initiatief genomen om dit hoogst actuele textiel verder te ontwikkelen, dat garant staat voor uitstekend comfort en onovertroffen hygiëne en ventilatie. Phi - het symbool Het merk en het logo Phi-ton verwijzen naar de Griekse letter Phi, ofwel Ϲ, het symbool voor harmonische proporties, de zogenaamde gulden snede. Deze verhouding -1:1,618- is vaak de basis voor structuren in architectuur, beeldende kunst, muziek en literatuur. In de natuur is de gulden snede overal terug te vinden. In de tekening van vlindervleugels. In de omlooptijd van planeten. In het patroon van de zaden van een zonnebloem. En in het slakkenhuis. Phi-ton zoekt steeds de ideale verhouding. In concepten, materialen en comfort. In creativiteit, vakmanschap en technologie. En in productie, distributie en service.
Meer informatie over Phi-ton B.V.
Het merk Phi-ton staat symbool voor design, luxe en gezondheid in de meest private woonomgeving -de slaapkamer-. De meervoudig bekroonde producten van Phi-ton --bedden, 3D-matrassen, 3D-hoofdkussens, bed- en badtextiel- worden exclusief door productontwikkelaar Fried-Jan Unger ontworpen. De producten van Phi-ton worden inmiddels in 24 landen verkocht aan toonaangevende slaap- en interieurwinkel en door interieurarchitecten geadviseerd.
Vragen over dit persbericht kunt u stellen aan
Phi-ton
T: 026-3529533
E: info@phi-ton.com
Bedrijfsgegevens
Phi-ton B.V.
Zijpendaalseweg 51A
6814 CD ARNHEM
Nederland
T: 026 352 95 33
F: 026 442 36 34
E: info@phi-ton.com