Gemeente Venray
26 maart 2008
Venray treedt toe tot regionaal inkoopbureau
De gemeente Venray gaat haar inkoopfunctie professionaliseren om
besparingen te realiseren. Hiervoor sluit zij aan bij een initiatief
van de regio Noord- en Midden Limburg. Diverse gemeenten willen de
inkoopkracht en -kennis bundelen en onderbrengen in een regionaal
inkoopbureau in de vorm van een stichting.
Door oprichting van een regionaal inkoopbureau, kan een
kostenbesparing bereikt wordt op de totale inkoop en kan de kwaliteit
van de inkoop verbeterd worden. Oprichting in de vorm van een
stichting past het beste bij de regionale ontwikkelingen.
Onder inkoop wordt in dit geval niet alleen verstaan het inkopen van
facilitaire zaken (zoals kantoorartikelen of meubilair) maar ook
opdrachten voor uitvoering van werken en het verrichten van diensten.
Aan het regionaal inkoopbureau nemen vanaf de start in ieder geval
deel de gemeenten Arcen en Velden, Bergen, Echt-Susteren, Helden,
Kessel, Leudal, Maasbree, Meerlo-Wanssum, Meijel, Mook en Middelaar,
Roerdalen, Sevenum en Venray alsmede de regio Noord- en Midden Limburg
(de sectoren GGD en Veiligheid).
Het regionaal inkoopbureau is op 25 januari 2008 opgestart voor een
minimale periode van 4 jaar. Na deze periode nemen de deelnemende
gemeenten een beslissing om de inkoopsamenwerking al dan niet te
continueren.
De raad is uitgenodigd eventuele wensen en/of bedenkingen tegen het
voornemen tot deelname in de stichting in de vergadering van 6 mei
2008 kenbaar te maken.