Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Aangifte van gevonden en verloren voorwerpen
Aangifte van gevonden of verloren voorwerpen doet u bij de gemeente,
dus niet meer bij de politie. U kunt ervoor kiezen de aangifte
persoonlijk te doen, maar het kan ook telefonisch of via internet. Als
u persoonlijk aangifte doet, kan dit in Cultuurhuis Pléiade in Doorn
bij de afdeling Burgerzaken in de Gemeentewinkel.
Openingstijden Gemeentewinkel:
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag : 8.00 13.30 uur
Woensdag : 8.00 20.00 uur
Telefonisch en via internet
De aangifte kan telefonisch worden gedaan via telefoonnummer (0343) 56
56 56; elke werkdag van 08.30 tot 16.30 uur. Via de internetsite
www.gemeenteutrechtseheuvelrug.nl is het eenvoudig om digitale
formulieren te downloaden en te mailen. Bij het digitale loket op de
internetsite treft u de formulieren aan voor aangifte van gevonden of
verloren voorwerpen. Vul het formulier in en mail het aan
info@heuvelrug.nl .
Aangifte van diefstal en verloren identiteitsbewijzen bij de politie
Wie vermoedt dat zijn eigendom gestolen is of wie zijn reisdocumenten
of rijbewijs kwijt is, moet hiervan aangifte blijven doen bij de
politie. Er wordt dan een proces-verbaal opgemaakt. Alleen op vertoon
van dat proces-verbaal kunt u bij de gemeente een nieuw reisdocument
of rijbewijs aanvragen.
U kunt de aangifte van gestolen voorwerpen/documenten ook doen via
internet: www.politie.nl/utrecht. Diefstal blijft een politiezaak! De
politie is telefonisch bereikbaar op 0900-8844. Aangifte van
vermissing van reisdocumenten en rijbewijzen kunt u niet digitaal
doen. Dat kan alleen persoonlijk bij een van de politiebureaus.
Laatst gewijzigd: 28 maart 2008