Hyundai kleurt groen
(3/28/2008)
Hyundai wil de slagkracht aanzienlijk vergroten door spoedig met de
serieproductie van hybride en brandstofcel aangedreven Hyundaiâs te
beginnen. Daarnaast zet Hyundai in op schone diesel- en
benzinemotoren.
Ook wordt het Hyundai i-Blue-concept (start-/stopsysteem, verbeterde
aerodynamica, andere overbrengverhouding transmissie en banden met een
lage rolweerstand) volgend jaar ingevoerd in de Hyundai i30, de
Hyundai i10 en de in oktober van dit jaar te verwachten Hyundai i20.
Volgens Hyundai-baas Chung Moon Koo kleurt Hyundai vanaf 2009 volledig
groen. âHyundai wil de slagkracht en de concurrentiepositie verder
vergroten door zeer eigentijdse, milieuvriendelijke en technologisch
vooruitstrevende autoâs te bouwen. Deze beslissing hebben we een
aantal jaren geleden genomen. We plukken nu zo langzamerhand de
vruchten hiervan. De nieuwe generatie dieselmotoren is een groot
succes. In 2009 wordt een begin gemaakt met de massaproductie van een
hybride Hyundai, die kan rijden op elektriciteit, benzine én LPG.
Vanaf 2012 wordt ook een begin gemaakt met de serieproductie van de
brandstofcel aangedreven Hyundaiâ, aldus Chung Moon Koo.
Belastingmaatregelen overheid
Hyundai kijkt niet alleen naar de toekomst, maar ook naar het heden.
Door de technische vooruitgang die Hyundai heeft gemaakt, hebben de
nieuwe belastingmaatregelen op vervuilende autoâs geen invloed op
Hyundai. Behalve de schonere diesel- en benzinemotoren wil Hyundai ook
het i-Blue-concept spoedig invoeren. Het i-Blue-concept wordt volgend
jaar ingevoerd op de Hyundai i30 en de Hyundai i30 CrossWagon, de
Hyundai i10 en de Hyundai i20.
âDe belastingmaatregelen van de overheid per 1 april 2008
(fijnstofdifferentiatie) hebben geen invloed op de traditioneel
scherpe prijsstelling van Hyundaiâ, zegt Hans Kwaad, Managing Director
van importeur Greenib Car B.V. âDaardoor kunnen wij onze positie als
marktleider met de Hyundai Tucson en de Hyundai Santa Fe verder
versterken.â
Hyundai zet dan ook vanaf 1 april 2008, wanneer alle wijzigingen door
de belastingmaatregelen en extra milieuheffingen in de prijzen van
alle nieuwe automodellen zijn verwerkt, nadrukkelijker dan ooit de
aanval in op de concurrentie. âEn dat is uitstekend nieuws voor kopers
van nieuwe autoâsâ, vervolgt Hans Kwaad. âNiet alleen is een aantal
Hyundaiâs nu extra concurrerend geprijsd. Ook zijn de modellen rijker
uitgerust zonder dat de prijs omhoog gaat. De klant kan nu helemaal
niet meer om Hyundai heen.â
AutoRai