Presentatie marketingplan tijdens City Marketing Club 28 maart
Op vrijdag 28 maart vindt in de raadszaal van het Stadhuis om 15.00
uur de voorjaarsbijeenkomst plaats van de City Marketing Club. Als
primeur wordt dan het Strategisch Marketingplan gepresenteerd.
Aan het Strategisch Marketingplan is de afgelopen maanden door de
gemeente Lelystad, in samenwerking met bureau Berenschot,
hard gewerkt. Voor de primeur van dit plan is bewust gekozen voor
presentatie tijdens de City Marketing Club.
Doel en uitwerking Marketingplan
Het college van Lelystad legt het plan binnenkort voor aan de
gemeenteraad. Tijdens de City Marketing Club wordt nader ingegaan op
het ontstaan, het doel en de uitwerking van het plan.
De voorzitter van de Stichting Lelystad Promotie Cor van den Adel
schetst in het kort hoe Lelystad haar aantrekkelijkheden kan uitdragen
onder de titel Trots op wat er is en op wat er komt.
Toelichting burgemeester
Burgemeester Margreet Horselenberg licht onder de titel De stad als
merk vervolgens de doelstelling van de marketingaanpak toe waarbij de
stad als kwaliteitsmerk in de markt zal worden gezet. Namens bureau
Berenschot zal Joep Mourits het plan op hoofdlijnen presenteren. Hij
geeft zijn verhaal de titel mee Over genieten gesproken. Daarop
aansluitend vraagt Willem Veldhuizen als ontwikkelaar (Stable
International) zich af wie er wil investeren in stedelijke kwaliteit
met als rode draad Ontwikkelen kan alleen op basis van bewijsbare
kwaliteit.
De komende jaren
De marketing van de stad zal in de komende jaren mede bepalend zijn
voor het bereiken van de door de gemeenteraad gestelde doelen van
85.000 inwoners en 32.000 fulltime arbeidsplaatsen. Aan het einde van
de bijeenkomst wordt aandacht gegeven aan één van de marketing tools:
de Gastentoer die haar 10e jaar heeft afgerond en waarin er inmiddels
bijna 10.000 gasten per bus door de stad zijn rondgeleid.
De City Marketing Club is vrij toegankelijk
---
Gemeente Lelystad