Oplossing voor alledaagse productwensen nu binnen handbereik
`Nieuw platform www.iwishtherewas.com laat consument meedenken over productontwikkelingen'
OOSTELBEERS, 20080325 -- Was er maar een voordeursleutel waarmee je de deur al op afstand kunt openen. Net als een autodeur. Was er maar een universele mobiele telefoonoplader. Of verse kindermaaltijden. Iedereen kent ze wel: van die momenten dat je zou willen dat er een oplossing bestond voor dit soort alledaagse wensen. Oplossingen die het leven net een beetje makkelijker maken.
Vanaf vandaag is er een begin. Iedereen met een wens of een alledaags praktisch probleem kan terecht op www.iwishtherewas.com. "Degene die de oplossing weet kan reageren. Zo help je elkaar", zegt Saskia Relker (36) initiatiefnemer van de site.
Relker, die zelf bedrijven advies geeft bij conceptontwikkeling merkte dat veel mensen barsten van de goede ideeën. Bovendien is er veel bereidheid om die ideeën te delen met partijen die mogelijk een oplossing kunnen bieden."
Tegelijkertijd ontdekte Saskia Relker dat bedrijven graag willen weten welke wensen of behoeften er bij consumenten leven om tot nieuwe productideeën te komen. "Met www.iwishtherewas.com breng ik beide partijen bij elkaar. Bijkomend voordeel is dat de site mensen stimuleert om actief mee te denken over productideeën die zijn gebaseerd op kleine en grote alledaagse praktische problemen."
Bedrijfsleven enthousiast
Dat de kans groot is dat er iets met de wensen wordt gedaan blijkt uit de enthousiaste reacties uit het bedrijfsleven. Nog voordat de site de lucht in is gegaan meldde Simbon-B04, de grootste Nederlandse specialist op het gebied van Open Innovatie zich. Het bedrijf ziet potentie en steunt het initiatief. "Innovatie vanuit daadwerkelijk gevoelde behoeften is dé sleutel tot succesvolle innovatie. Wij geloven sterk in dit concept", zegt directeur Jac Goorden. Om een breed, maar ook kwalitatief goed bestand aan ideeën te kunnen leveren is de site, die Engelstalig is opgezet, voor een groot internationaal publiek toegankelijk.
###
Saskia Relker ('71)
Saskia Relker studeerde communicatiekunde aan de Universiteit van Groningen en werkte in marketing en communicatie functies bij Canon Benelux en Philips Medical Systems. In september 2006 startte zij Dazzo. Met Dazzo richt Saskia zich op conceptontwikkeling en innovatie. Naast het ontwikkelen en bedenken van eigen concepten zoals www.iwishtherewas.com, adviseert Relker bedrijven waaronder Philips bij het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten in binnen- en buitenland.