Persbericht
TNT introduceert nieuwe verpakkingslijn - Bredere keuze aan handige,
robuuste en milieuvriendelijke verpakkingen
25 maart 2008, 09:00 CET - Amsterdam, TNT Express lanceert een nieuwe
lijn verpakkingen die is ontworpen om zendingen beter te beschermen
tegen schade, het merk TNT wereldwijd te promoten en de
milieu-inspanningen van de onderneming te ondersteunen. TNT, dat
jaarlijks 50 miljoen verpakkingen produceert, gaat de nieuwe collectie
dozen eerst introduceren in Europa en het Midden-Oosten. De nieuwe
enveloppen zijn over de hele wereld verkrijgbaar. Verkoopmedewerkers
hebben een speciale training gehad om klanten goed over de verpakking
te kunnen adviseren. Daarnaast brengt TNT een dvd uit om klanten te
helpen bij de keuze voor de juiste verpakking.
'We hebben onze portefeuille van wereldwijde expressdiensten al eerder
onder één noemer gebracht. Nu gaan we ook een uniforme verpakkingslijn
lanceren, om de klant een duidelijke keuze te bieden uit praktische
verpakkingsopties,' aldus Jan Willem Breen, Marketing & Sales Director
van Express.
De nieuwe collectie biedt klanten meer keuze aan handzame en robuuste
verpakkingsoplossingen. Voor iedere zending van vertrouwelijke
documenten tot temperatuurgevoelige medische monsters biedt TNT een
passende oplossing, in de vorm van een doos, enveloppe, tube of hoes.
Het nieuwe BubblePak (410 x 330 mm) bijvoorbeeld is gevoerd met
luchtkussenfolie, zodat breekbare goederen sneller vervoerd kunnen
worden. TubePak is speciaal bedoeld voor posters en MedPak voor
artsenmonsters. Ondanks de bredere keuze blijft het systeem
overzichtelijk: elk type verpakking heeft een simpele naam en een
eigen symbool. Voor alle nieuwe pakketten zijn simpele visuele
instructies ontworpen die precies aangeven hoe goederen het best
verpakt, verzegeld en verzonden kunnen worden. De nieuw ontworpen
enveloppen en hoezen zijn voorzien van een perforatielijn, zodat ze
makkelijk geopend kunnen worden. En om het risico van schade zoveel
mogelijk te beperken zijn de enveloppen en dozen gemaakt van
verstevigd karton.
De zeer herkenbare verpakking is ook bedoeld om het merk TNT beter te
promoten. De nieuwe pakketten zijn uitgevoerd in het opvallende oranje
van TNT met felle en fraaie close-ups van zonnebloemen, sinaasappels,
goudvissen, zeesterren, bloemblaadjes of vlinders. Daarnaast biedt TNT
een nieuwe reeks verpakkingsstickers om haar vernieuwde dienstenaanbod
voor het voetlicht te brengen en de verpakking extra te laten
opvallen.
De nieuwe verpakking maakt deel uit van het brede milieuprogramma van
TNT. Alle kartonnen wikkels en dozen zijn gemaakt van gerecycled
materiaal en kunnen zelf ook weer worden hergebruikt. De nieuwe
plastic hoezen worden in twee jaar biologisch afgebroken: de uiterste
gebruiksdatum staat erop vermeld.
TNT Group