Ingezonden persbericht


Blaupunkt en Bosch Communication Center genomineerd voor 2008 Contact Center Award

Nijmegen, 12 maart 2008. Als het aan Blaupunkt en Bosch Communication Center ligt, krijgen de Nationale Contact Center Awards internationale allure. De partnership case van beide bedrijven is officieel genomineerd voor de prestigieuze contact center vakprijs. In deze case staat beschreven hoe Bosch vanuit het Pan Europese contact center in Nijmegen Blaupunkt klanten in acht Europese landen bedient.

De jury van de Nationale Contact Center Awards (NCCA) heeft de samenwerking van Blaupunkt en Bosch Communication Center genomineerd voor een 2008 Award. Beide partijen werken samen sinds 2002, in een partnership dat een steeds intensiever karakter heeft gekregen. Hierdoor is het voor Bosch mogelijk geworden om aan Blaupunkt klanten in acht Europese landen uiterst complexe (technische) service te verlenen. Ook ontplooit Bosch verkoopgerichte activiteiten. Door de uitbesteding kan Blaupunkt zich volledig richten op de eigen kernactiviteiten en profiteren van de signalen en klantkennis die het bedrijf van partner Bosch doorkrijgt.

Martin Viermann, directeur van Bosch Communication Center Nederland, is verheugd met de nominatie: "Het feit dat de NCCA jury ons partnership geselecteerd heeft uit een aantal cases, is al eervol. We zijn zelf ook trots op onze samenwerking die aantoont hoe een klant-leverancier relatie door de jaren heen kan uitgroeien tot een heus partnership. Ook laat de case zien dat het mogelijk is om zeer complexe en waardevolle contacten uit te besteden aan een extern contact center. Een mooi voorbeeld voor de contact center industrie!

Naast Blaupunkt en Bosch zijn er nog twee andere cases genomineerd voor een partnership award. De genomineerden worden de komende weken bezocht door de NCCA jury. Op 23 april zal tijdens een groot gala duidelijk worden of Blaupunkt en Bosch de uiteindelijke winnaars zijn.

Noot voor de redactie,