Ingezonden persbericht
Think Citrix: XenApp Easycall
20-3-2008
Voor de integratie van communicatie in applicaties
EasyCall, powered by Citrix EasyCall Gateway , is een innovatieve
functie van Citrix XenApp (de nieuwe naam van Presentation Server )
Platinum Edition. Het maakt communicatie mogelijk in applicaties -
waaronder de applicaties die draaien op een werkstation of op de
server, evenals web-based applicaties - wat gebruikers in staat stelt
om middels de 'Click-to-Call' functionaliteit te bellen met en naar
elk willekeurig telefoonnummer. EasyCall initieert een gesprek naar
het geselecteerde nummer en kan verbinding maken met elke telefoon
(mobiele telefoon, vaste telefoon of de telefoon op kantoor).
Klant uitdagingen
* Hoge communicatie kosten - Gesprekskosten van personen die bellen
buiten de kantoormuren zijn over het algemeen erg hoog.
Voornamelijk internationale gesprekken zijn duur wanneer er
gebruik wordt gemaakt van mobiele telefoons.
* Mobiele werknemers - Met meer en meer werknemers die telewerken,
willen bedrijven veilige toegang kunnen bieden tot het bedrijfs
telefoonnetwerk.
* Hoog volume outbound-calling - Met groepen of afdelingen die een
groot aantal outbound gesprekken voert, is het moeilijk en
kostbaar om dit proces te automatiseren.
* Softphone complexiteit het installeren van IP softphones is
intensief, vatbaar voor fouten en kan resulteren in een applicatie
conflicten. IP-voice verkeer is onderworpen quality of service
(QoS)-kwesties, die de geluidskwaliteit drastisch kunnen
reduceren.
* Gelimiteerd aantal click-to-call oplossingen - Huidige oplossingen
werken alleen via specifieke integratie met een beperkt aantal
applicaties en werken meestal alleen met een vaste telefoons, vaak
alleen IP-telefoons, van een enkele telefoon provider.
Belangrijke voordelen van het gebruik van EasyCall
* Lagere kosten - Telefoongesprekken worden vanuit de
telefooncentrale opgezet. Zon telefooncentrale heeft normaliter
een veel goedkoper internationaal tarief dan mobiele telefoons.
* Integratie van communicatie in applicaties Met EasyCall is het
mogelijk om een communicatielijn op te zetten vanuit elke
applicatie. Dit stelt gebruikers in staat om productiever te zijn
en maakt callcenters efficiënter, doordat het initiëren van
telefoongesprekken rechtstreeks vanuit de applicatie plaatsvindt.
Verder bepaalt de gebruiker zelf met welk soort telefoon het
gesprek wordt aangegaan.
* Outbound communicatie zonder de noodzaak van softphones Maakt
outbound gesprekken mogelijk zonder dat softphones dienen te
worden geïnstalleerd en ondersteund. EasyCall stelt gebruikers in
staat om te klikken op een telefoonnummer, te zoeken naar wie dan
ook in het bestand of door gewoon een nummer in te typen en te
bellen met behulp van het reguliere telefoonnetwerk.
* Callcenter medewerker efficiëntie Callcenter medewerkers kunnen
rechtstreeks vanuit de applicaties die zij gebruiken voor het
beheren van de klantgegevens bellen. Dit zorgt ervoor dat deze
medewerkers meer telefoongesprekken kunnen afhandelen dan wanneer
ze elk telefoonnummer handmatig dienen in te toetsen op hun
telefoontoestel.
* Gebruiksgemak - Gebruikers bewegen met de muis over een
telefoonnummer in een applicatie en klikken op de dial-knop. Men
hoeft niet te schakelen tussen diverse applicaties of handmatig
een telefoonnummer in te toetsen.