Edwin van der Sar nieuwe gezicht van Smint
20/03/2008 12:19
Smint
Sympathieke voetbalheld Van der Sar glorieus in nieuwe tv-commercial van Smint(R)
Breda, 20 maart 2008- Edwin van der Sar verbindt zich aan het succesvolle merk Smint. De wereldberoemde voetbalkeeper van het Nederlandse elftal en Manchester United is te zien als doelman in de nieuwe tv-commercial van Smint. De tv-commercial is opgenomen in zijn woonplaats Manchester. Edwin van der Sar en zoetwarenfabrikant Perfetti Van Melle hebben een sponsorovereenkomst gesloten voor de periode van een jaar.
In de reclamecampagne neemt Edwin van der Sar het op tegen drie aanvallers die een penalty nemen. Van der Sar weet ze glorieus te stoppen. De aanvallers staan symbool voor drie ongemakken waar Smint de oplossing voor is: koffieaanslag, tandplak en een slechte adem.
Edwin van der Sar: "Dat is precies de reden waarom ik kies voor Smint. Ik eet ze zelf ook en ik heb een goed gevoel bij Smint. De snoepjes zijn heerlijk verfrissend en nog tandvriendelijk ook."
Jan Heeling (commercieel directeur) van Smint:" Edwin past uitstekend bij het merk Smint. Hij straalt vertrouwen uit, je kunt altijd op hem rekenen. Zoals hij zijn goal beschermt, beschermt Smint je tanden. Zijn sympathieke uitstraling en grote bekendheid passen uitstekend bij het merk Smint. Daarnaast is hij sinds 2005 ambassadeur van de stichting Doe Een Wens wat ons ook erg aanspreekt."
De tv-commercial wordt woensdag 19 maart voor het eerst uitgezonden. Dit jaar zullen Edwin van der Sar en Smint meerdere keren gezamenlijk in beeld verschijnen.
Over Smint
Perfetti Van Melle is een zoetwarenconcern dat beroemde zoetwaren- en kauwgummerken produceert en verkoopt in meer dan 130 landen. Perfetti Van Melle is actief in de Pacific, Azië, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. In de top tien van suikerverwerkende bedrijven bezet Perfetti Van Melle wereldwijd de derde en in Europa de tweede plaats met sterke merken zoals Mentos(R), Smint(R), Fruittella(R), Klene(R), Look-O-Look(R), Chupa Chups(R) en Frisk(R).
http://www.gomarketing.nl