Ingezonden persbericht


BNN

PERSBERICHT

Hilversum, 19 Maart 2008

BNN lanceert nieuwe online tv-gids

Vandaag gaat de nieuwe online TV-Gids van BNN live op www.bnngids.nl. Op de BNN Gids kunnen jongeren terecht voor kijktips, samengesteld door presentatoren van BNN, de gidsredactie en natuurlijk de bezoekers zelf. De gids beperkt zich niet alleen tot het reguliere TV-aanbod. In de uitgebreide online gids is ook de programmering van de themakanalen opgenomen én er worden bestaande en nieuwe internetsites en -video's besproken.

Nieuw is de mogelijkheid om een persoonlijke gids aan te maken en deze als gadget te plaatsen op je eigen Hyve-profiel, weblog of website. "Een belangrijk aspect van Hyves is het laten zien aan je vrienden wat jouw passies zijn. De TV-programma's die je kijkt horen daar zeker bij. Door het plaatsen van de BNN Gids op je Hyve of weblog kun je jouw persoonlijke TV-gids delen met je Hyves-vrienden, " aldus Berend Jan Verheijen, Hoofd Nieuwe Media van BNN.

Naast programma-informatie opzoeken kunnen bezoekers via de BNN Gids ook hun eigen community starten. De BNN Communities bieden bezoekers de mogelijkheid om een minisite aan te maken van hun favoriete TV-programma. Binnen no time heb je een profiel aangemaakt en een plek gecreëerd waarop je met andere liefhebbers van het programma in contact kunt komen.

De communities beperken zich niet tot de programma's van BNN maar gaan over alle beschikbare programma's die voor jongeren interessant zijn. Verheijen: "Bij de nieuwe gids van BNN kun je sites aanmaken over ieder programma dat er is. Programma's als Wie is de Mol en The Sopranos hebben al hun eigen community. Er is ook een community die gaat over series die in Nederland nog niet op de buis zijn, maar die wel veel gedownload worden."

Lucas Goes Algemeen Directeur van BNN: " Naast de succesvolle programma-sites van BNN blijkt uit onderzoek dat jongeren bij het massale tv-en internetaanbod behoefte hebben aan duiding en ordening. Het sterke jongerenmerk BNN kan op een geloofwaardige wijze jongeren daarbij helpen. BNN doet op haar beurt ook haar voordeel met de site doordat op deze wijze het TV- en internetgedrag van de doelgroep gevolgd kan worden. "