Schiphol Group
Luchtvaartmaatschappijen in de prijzen op jaarlijkse Schiphol Aviation Awards
Air Nostrum en Cathay Pacific zijn uitgeroepen tot de meest punctuele luchtvaartmaatschappijen die in 2007 op Schiphol vlogen.
Dit werd maandagavond bekend gemaakt door Ad Rutten, Executive Vice President & COO van Schiphol Group, tijdens de jaarlijkse prijsuitreiking van de 'Schiphol Aviation Awards'. Amsterdam Airport Schiphol kent deze prijzen jaarlijks toe aan haar klanten en business partners die een bijzondere prestatie hebben geleverd.
Punctuality Award
Air Nostrum vliegt sinds 2007 op Schiphol en heeft in 2007 86,8% van haar vluchten in Europa op tijd uitgevoerd. Cathay Pacific vliegt al sinds 1986 op Schiphol en heeft in vorig jaar 87,7 % van haar dagelijkse vluchten naar Hong Kong binnen schematijd afgehandeld. Amsterdam Airport Schiphol reikt sinds 1994 jaarlijks deze prijs uit vanwege het grote belang dat de luchthaven hecht aan een hoge mate van punctualiteit.
Jan Dellaert Award
Menzies World Cargo kreeg van Ad Rutten de Jan Dellaert Award uitgereikt. Deze speciale prijs werd aan Menzies World Cargo uitgereikt vanwege haar ondernemerschap in totaliteit en in het bijzonder haar proactieve instelling bij de implementatie van nieuwe security maatregelen. De prijs is vernoemd naar 'de vader van Schiphol', , Jan Dellaert, Schiphols grondlegger en eerste stationschef.
Environmental Capacity Award
Japan Airlines heeft de Environmental Capacity Award in ontvangst genomen. De maatschappij ontving de prijs voor de vernieuwing van zowel haar passagiers- als vrachttoestellen. Zo zijn de B747-400 toestellen voor passagiers vervangen door geluidsarme B777 vliegtuigen.
Cargo Award
Great Wall Airlines kreeg de Cargo Award uitgereikt voor haar grote bijdrage aan de groei van Schiphol in 2007 met 46.000 ton vracht. Great Wall Airlines is in 2006 gestart met haar operatie op Schiphol en heeft begin 2007 na een korte tussenpauze haar operatie vanaf begin 2007 op Amsterdam Airport Schiphol volledig herstart. Great Wall Airlines had grootste bijdrage in de vrachtgroei op Schiphol in 2007 wat bijzonder te noemen is voor een net gestarte carrier.
Passenger Airline Award
De Passenger Airline Award is dit jaar toegekend aan VLM Airlines.. De Belgische luchtvaartmaatschappij ontving de prijs voor de wijze waarop zij de operatie van Schiphol naar London City heeft uitgebouwd tot 12 vluchten per dag.
Ground Handling Award
De Ground Handling Award werd dit jaar uitgereikt aan Aviapartner wegens haar uitstekende prestaties op het gebied van operationele afhandeling en de samenwerking met andere partijen daarin.
telefoon: 020 601 2570
investor_relations@schiphol.nl