Leasepopulariteit Fiat stijgt met veertig procent
(3/17/2008)
Op de leasemarkt is het milieu een belangrijk argument. Sommige
bedrijven verplichten hun werknemers een auto met een groen label te
kiezen, de werknemers zelf kiezen vaak ook voor groen.
Ondanks een dalende (totaal) leasemarkt in de eerste twee maanden van
dit jaar (-9,2%), steeg de leasepopulariteit van het merk Fiat
explosief en resulteerde in een stijging van maar liefst 40% ten
opzichte van vorig jaar. Natuurlijk is deze stijging niet alleen het
gevolg van het milieuvriendelijke gedrag van Fiat, dat al haar
modellen met een groen label aanbiedt. Met name ook het design, de
betrouwbaarheid, de âvalue for moneyâ en de vlotte prestaties zorgen
er voor dat men een Fiat kiest.
Qua verkoop registreerde Fiat in de eerste twee maanden van dit jaar
in Nederland 4.528 autoâs. Maar liefst 90% van deze verkochte autoâs
zijn voorzien van een groen milieu-label.
In Europa noteert Fiat qua verkopen eveneens een groei in deze periode
van dit jaar. Dankzij een verkoopstijging van 8,8% (170.237 eenheden)
behaalde Fiat een Europees marktaandeel over de periode
januari-februari van 7,4%.
_______________________
Bron: RDC
AutoRai