Ingezonden persbericht
Amsterdam, 13 maart 2008
Marie-Louise Bots benoemd tot Managing Director Reed Business Nederland
Marie-Louise Bots start op 1 april a.s. als Managing Director bij Reed
Business. Bots (43) wordt verantwoordelijk voor de markten Food & Horeca,
Logistiek & Mobiliteit, Bouw, Industrie & Infra, Vakdocumentaire Uitgaven
en Portfolio en International Sales van het mediabedrijf. Hierbij horen
enkele van Reed Business' grootste merken, Misset Horeca en Distrifood. Bots
krijgt de verantwoordelijkheid over ca. 300 medewerkers.
Bots werkte sinds 2004 bij Philips DAP, waar ze twee functies bekleedde.
Eerst voor Sonicare, een acquisitie van Philips. Ze was verantwoordelijk
voor het structureren, doen groeien en succesvol integreren van de unit
binnen Philips in EMEA. Sinds 2006 gaf zij sturing aan de groei van de
Beauty-categorie, een pijler voor lange termijn-groei binnen Philips
Consumer Life Style. Bots werkte eerder voor bedrijven in de US, Frankrijk,
Spanje en UK.
Bots: ³Ik heb er enorm veel zin in om bij Reed Business te beginnen. Behalve
al die mooie producten die Reed Business uitgeeft, is het de gedrevenheid en
de energie van de mensen die me zeer aanspreekt. Ik kijk ernaar uit het
succes van de merken van Reed Business te continueren en waar mogelijk te
doen groeien.²
Voor ze naar Philips overstapte, werkte Bots voor de Altadis Group, waar ze
de internationale verantwoordelijkheid droeg voor de US merkenportfolio.
Daarvoor werkte ze twee en half jaar voor American Brands te Deerfield, waar
ze verantwoordelijk was voor het Jim Beam Brands portfolio in Europa. Haar
carrière startte ze bij Agio Cigars.