Ingezonden persbericht


Amsterdam, 13 maart 2008

Marie-Louise Bots benoemd tot Managing Director Reed Business Nederland

Marie-Louise Bots start op 1 april a.s. als Managing Director bij Reed Business. Bots (43) wordt verantwoordelijk voor de markten Food & Horeca, Logistiek & Mobiliteit, Bouw, Industrie & Infra, Vakdocumentaire Uitgaven en Portfolio en International Sales van het mediabedrijf. Hierbij horen enkele van Reed Business' grootste merken, Misset Horeca en Distrifood. Bots krijgt de verantwoordelijkheid over ca. 300 medewerkers.

Bots werkte sinds 2004 bij Philips DAP, waar ze twee functies bekleedde. Eerst voor Sonicare, een acquisitie van Philips. Ze was verantwoordelijk voor het structureren, doen groeien en succesvol integreren van de unit binnen Philips in EMEA. Sinds 2006 gaf zij sturing aan de groei van de Beauty-categorie, een pijler voor lange termijn-groei binnen Philips Consumer Life Style. Bots werkte eerder voor bedrijven in de US, Frankrijk, Spanje en UK.

Bots: ³Ik heb er enorm veel zin in om bij Reed Business te beginnen. Behalve al die mooie producten die Reed Business uitgeeft, is het de gedrevenheid en de energie van de mensen die me zeer aanspreekt. Ik kijk ernaar uit het succes van de merken van Reed Business te continueren en waar mogelijk te doen groeien.²

Voor ze naar Philips overstapte, werkte Bots voor de Altadis Group, waar ze de internationale verantwoordelijkheid droeg voor de US merkenportfolio. Daarvoor werkte ze twee en half jaar voor American Brands te Deerfield, waar ze verantwoordelijk was voor het Jim Beam Brands portfolio in Europa. Haar carrière startte ze bij Agio Cigars.