Facility Move kiest voor aangepaste Mercedes-Benz Axor bakwagens
(3/13/2008)
Facility Move, een verhuisbedrijf uit Tiel, heeft ter uitbreiding van
zijn wagenpark drie Mercedes-Benz Axors aangeschaft. Carrosseriebouwer
Carbouw uit Veghel heeft deze Axors geheel naar de wensen van Facility
Move opgebouwd om het zware werk gemakkelijker te maken voor de
verhuizers.
Facility Move is een full-service verhuisbedrijf dat door andere
verhuisorganisaties zoals âBudget Verhuizerâ wordt ingehuurd voor de
meest uiteenlopende opdrachten. Met zijn hoofdvestiging in Tiel en een
vestiging in Pijnacker voert Facility Move zowel nationale als
internationale verhuizingen uit. Binnen het multimerk wagenpark hebben
de Mercedes-Benz trucks een goede indruk achtergelaten. Hierdoor is
een solide basis gelegd voor een verdere samenwerking in de toekomst.
De voordelen van de Mercedes-Benz Axor
Facility Move stelt hoge eisen aan zijn wagenpark. Verhuizen is zeer
inspannend werk waardoor het belang van ergonomische voorzieningen aan
het voertuig zeer zwaar wegen. Facility Move nam daarom contact op met
dealer Rüttchen Tiel om gezamenlijk het perfecte voertuig samen te
stellen: de Mercedes-Benz Axor 1829 lowliner. Deze truck is dankzij de
lage instap, luchtgeveerde vooras en speciaal ingebouwde achterbank
ideaal voor het verhuiswerk. Door deze ruime achterbank kunnen er in
totaal zes verhuizers meerijden waardoor extra vervoer van de
medewerkers niet meer nodig is. Nog enkele voordelen voor de
ondernemer zijn het lage brandstofverbruik, lange
onderhoudsintervallen en een hoge restwaarde die resulteren in een
minimale kilometerkostprijs. Na aflevering is deze Axor direct in
gebruik genomen.
Truck op maat
Ter verhoging van de gebruiksvriendelijkheid heeft Facility Move een
aantal extra wensen uitgesproken. Carbouw uit Veghel heeft daarom de
laadbakken aan de rechterzijde voorzien van twee dubbele zijdeuren
zodat er gemakkelijk 10 kuubs verhuiskisten direct in de bak kunnen
worden geplaatst. Hiervoor is een slimme oplossing gemaakt die de
torsiekrachten verdeelt over de complete laadbak. Dat resulteert in
een stijve constructie die aan beide zijden even sterk is. Ook zijn er
een lat-om-lat betimmering en een combirail aangebracht waarmee de
verhuiswaar goed vastgezet kan worden. Voor het comfortabel laden en
lossen heeft men gekozen voor een extra lange Dhollandia laadklep.
The European Road Transport Show 2007
BedrijfsautoRAI