Ingezonden persbericht
Elvia op pechhulpmarkt voor consument
Amsterdam, 13 maart 2008 - Reisverzekeraar Elvia biedt vanaf morgen Mondial Assistance Pechhulp aan. De verzekeraar komt op de markt met een vergelijkbaar product als de pechhulp die zij uitvoert in opdracht van zakelijke partners zoals automerken, verzekeraars en leasemaatschappijen. Elvia maakt gebruik van bestaande faciliteiten in binnen- en buitenland, zodat Mondial Assistance Pechhulp snel en tegen scherpe tarieven in de markt kan worden gezet.
Vooralsnog voerde alarmcentrale Mondial Assistance, samen met Elvia onderdeel van de Mondial Assistance Group, pechhulp alleen onder de naam van zakelijke partners uit. Vanaf 14 maart biedt de reisverzekeraar nu echter het product Mondial Assistance Pechhulp aan. Elvia is de enige onafhankelijke partij die pechhulp voor consumenten direct aanbiedt via assurantietussenpersonen. Reden hiervan is dat de verzekeraar pechhulp als een verzekeringsproduct aanbiedt en hiermee tussenpersonen een verrijking geeft van de mogelijkheden in de service aan hun klanten. Door het inzetten van het bestaande netwerk van professionele hulpverleners in geval van pech (bergers, autobedrijven en merkgebonden dealers) en het ontbreken van grootschalige en dure marketingcampagnes, zijn de tarieven beduidend scherper dan de concurrentie. Zo is er al een pakket met Nederland dekking beschikbaar vanaf ¤ 30,50 en voor heel Europa vanaf ¤ 53,-, terwijl de dekking net zo uitgebreid is. Voor de verzekering zijn zeer duidelijke voorwaarden gemaakt, zodat er achteraf geen discussie kan ontstaan over de verwachte dekking.
Als internationale speler wil Elvia een onderscheidende rol spelen in de markt van pechhulpverlening, waarin zij absoluut geen vreemde is. Via de zakelijke partners kunnen nu al meer dan 800.000 autobezitters in Nederland rekenen op hulp bij pech. Mondial Assistance verzorgt daarnaast ook de ongevallenhulp voor circa 1 miljoen Nederlandse autorijders.
In het oog springende onderdelen van het pechhulppakket van Elvia zijn de keuzevrijheid uit vier pakketten voor auto's en een extra module voor aanhangwagens en er hoeft geen aparte premie betaald te worden voor vervangend vervoer. Elvia garandeert consumenten bovendien dezelfde hoogwaardige kwaliteit als die waaraan haar zakelijke partners (automerken, verzekeraars en leasemaatschappijen) gewend zijn. Er zijn bovendien geen beperkende voorwaarden om het product te kopen, zoals het verplicht daarbij moeten afsluiten van een autoverzekering bijvoorbeeld. Een ander voordeel is dat de Mondial Assistance Group wereldwijd marktleider is in hulpverlening. Hierdoor beschikt Mondial Assistance ook in het buitenland over een eigen netwerk van vervangende auto's voor gestrande reizigers. Mondial Assistance regelt vervangend vervoer in het buitenland (tot max. 30 dagen) of een vervangend chauffeur in binnen- en buitenland.
>
Over Mondial Assistance
Mondial Assistance Group is de marktleider in hulpverlening, reisverzekeringen en persoonlijke diensten. Mondial Assistance opereert met bijna 8.550 medewerkers op vijf continenten, in 27 landen. 250 miljoen klanten profiteren van de diensten van de groep. Kijk voor meer informatie op www.mondial-assistance.nl.