Inwoners Zoetermeer tevreden over dienstverlening
Zoetermeer krijgt een 7,8 voor de totale dienstverlening van
publiekszaken. Bij het onderdeel `oordeel en belang van de aspecten
van de dienstverlening', scoort Zoetermeer zelfs op alle vijftien
punten het hoogste van de tachtig onderzochte gemeenten. Vooral de
duidelijkheid van de informatie en de vriendelijkheid en deskundigheid
van de medewerkers van publiekszaken scoren hoog, gemiddeld een 8,3.
Zo blijkt uit een groot klanttevredenheidsonderzoek door Benchmarking
Publiekszaken, een initiatief van de Vereniging voor Nederlandse
Gemeenten samen met TNS/NIPO. Zoetermeer staat hiermee op de tiende
plaats van de tachtig gemeenten die aan dit onderzoek meedoen.
Voor het onderzoek hebben enquêteurs van TNS/NIPO onder meer een
aantal weken lang de bezoekers van de publiekshal om hun mening
gevraagd. Hier komt een zeer positief beeld uit naar voren. Bezoekers
geven een hoog cijfer. Wethouder Patrick van Domburg is tevreden over
het resultaat maar het verbaasd hem niet. "We zijn al een tijd heel
actief bezig om publiekszaken voor onze bewoners zo goed mogelijk te
laten functioneren. Bewoners moeten hier goed en snel worden geholpen.
Daar werken we keihard aan. Het is natuurlijk wel heel prettig om dan
te merken dat al je harde werken ook wordt beloond met een goed
rapportcijfer."
Uit het onderzoek blijkt verder dat 33% van de bezoekers in Zoetermeer
's middags op afspraak komt. Dit is maar liefst 22% meer dan in andere
gemeenten. Uit het onderzoek komt naar voren dat de wachtruimte en
uitstraling van de publiekshal nog verbeterd kunnen worden. De
gemeente Zoetermeer gaat hier de komende maanden mee aan de slag.
Gemeente Zoetermeer