Gemeente Strijen
Bekendmakingen week 11
SayIt
(13-03-2008) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:
Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- J.W. Engels voor het plaatsen van een garage op het perceel
Buitendijk 32 te Strijen (ontvangen 7 maart 2008).
Aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- P. Rijsdijk voor het oprichten van een bedrijfsloods op het perceel
Simon Stevinstraat ongenummerd te Strijen (ontvangen 4 maart 2008).
- M. Kleijer voor het uitbreiden van het woonhuis op het perceel
Schenkeldijk 95 te Strijen ( ontvangen 7 maart 2008).
Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren
e.d.) tegen de verzoeken om bouwvergunning kunt u zich wenden tot het
bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Aanvraag om een uitritvergunning ontvangen van:
- A. Spruijt, Oude Havenweg 40 te Strijen voor het aanbrengen van een
in- en uitrit op de locatie Oude Havenweg 40 te Strijen (ingekomen op
6 maart 2008).
Deze aanvraag ligt met ingang van 14 maart 2008 gedurende twee weken
voor een ieder ter inzage bij het bureau Bestuursondersteuning. Een
ieder wordt gedurende deze termijn in de gelegenheid gesteld een
zienswijze omtrent het verzoek kenbaar te maken bij het college van
burgemeester en wethouders, postbus 5881, 3290 EA te Strijen.
Wet milieubeheer:
1. Op 18 september 2007 is een melding in het kader van het "Besluit
detailhandel en ambachtsbedrijven milieubeheer" ingediend door 't
Bloemtiekie voor de toepassing van de inrichting op het perceel
Kerkstraat 27 te Strijen.
2. Op 9 oktober 2007 is een melding in het kader van het "Besluit
horeca-, sport- en recreatie-inrichtingen milieubeheer" ingediend door
A.T. Snijders voor de verandering van de inrichting "Café De Steeg" op
het perceel Spui 2A te Strijen.
Naar aanleiding van deze meldingen is door burgemeester en wethouders
van Strijen verklaard dat volstaan kan worden met het melden en dat
voor de inrichtingen geen vergunning op grond van de Wet milieubeheer
behoeft te worden aangevraagd.
De meldingen, onze reactie hierop, en andere ter zake zijnde stukken,
liggen van 17 maart 2008 tot en met 11 april 2008 ter inzage in het
gemeentehuis, Waleplein 2 te Strijen.
De stukken kunnen worden ingezien:
- elke werkdag van 09.00 uur tot 12.00 uur en van 14.00 uur tot 15 30
uur;
- op de donderdagavond, na telefonische afspraak (tel. 078 - 6748229).
Indien daaraan behoefte bestaat kunnen telefonisch inlichtingen worden
ingewonnen bij de Milieudienst Zuid-Holland Zuid, tel.nr. 078 - 648 05
00.
De directeur voornoemd vestigt er de aandacht op dat deze bekendmaking
uitsluitend een informatief karakter heeft.
Dordrecht, 14 maart 2008
burgemeester en wethouders van Strijen
namens dezen, de directeur Milieudienst Zuid-Holland Zuid.
Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten
bekend:
Lichte bouwvergunning verleend aan:
- G.J. Buitendijk voor het gedeeltelijk vergroten van twee dakkapellen
op het perceel Nieuwestraat 41 te Strijen (verzonden 13 maart 2008).
Vergunning verleend voor het houden van een lentemarkt:
- Vereniging Vrienden van de Hoge Weide, de heer H.C. Snel, Bloesemhof
4 te Strijen voor het houden van een lentemarkt op 5 april 2008 op de
locatie de Hoge Weide, Grote Weel 1 te Strijen (verzonden 11 maart
2008).
Een incidentele vrijstelling van het sluitingsuur is verleend aan:
- Restaurant Pinokkio, de heer D. van Kralingen, Boompjesstraat 5 te
Strijen. Deze vrijstelling is geldig voor de nacht van 15 maart op 16
maart 2008 en de nacht van 18 april op 19 april 2008 tot 03.00 uur.
(verzonden 12 maart 2008).
Ontheffing op grond van artikel 35 van de Drank- en Horecawet is
verleend aan:
- Vereniging Vrienden van de Hoge Weide, de heer H.C. Snel, Bloesemhof
4 te Strijen voor het schenken van zwak-alcoholische dranken tijdens
de lentemarkt op 5 april 2008 (verzonden 11 maart 2008).
Verkeersbesluit:
Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten om op grond
van artikel 18 lid sub d van de Wegenverkeerswet 1994 en het bepaalde
in artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het
Wegverkeer een parkeerplaats naast de woning De Vredenburg 8 te
Strijen aan te wijzen als een algemene gehandicaptenparkeerplaats. Dit
besluit is verzonden op 6 maart 2008.
Bomenlijst APV:
Op basis van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) 2008 is het
verboden om zonder vergunning van het college van burgemeester en
wethouders een boom te kappen die staat vermeld op een door het
college vastgestelde bomenlijst. Bomen die niet op die lijst staan
mogen dus wel zonder vergunning worden gekapt. Door het college van
Strijen is op 11 maart 2008 deze bomenlijst vastgesteld.
Dit besluit treedt met terugwerkende kracht in werking op 1 maart 2008
en ligt vanaf heden voor een ieder ter inzage bij het bureau
Bestuursondersteuning van het gemeentehuis. Het besluit is ook in te
zien op www.strijen.nl of op te vragen bij de receptie van het
gemeentehuis.
Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken
nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er
geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij
het bestuurs¬orgaan dat het besluit heeft genomen. In het
bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het
be¬sluit. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten
verbonden. De behandeling van een bezwaar¬schrift mag volgens de wet
maximaal 14 weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in
werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat,
zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in
werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van
de rechtbank in Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres
is: postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan
alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet
er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een
voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten).
Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact
opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.