Aalsmeer, 12 maart 2007
Endemol Nederland, Nationale Postcode Loterij, Lost Boys en Ecreation introduceren 'Eén tegen 100 Messenger spel'
Eerste officiële multi-player game binnen MSN activity window.
Vanaf vandaag maken Endemol Nederland, Nationale Postcode Loterij, Lost Boys en Ecreation het mogelijk om 'live' het bekende TV spel 'Eén tegen 100' te spelen in een virtuele studio van Windows Live Messenger. Door de virtuele versie van Caroline Tensen toe te voegen aan de vriendenlijst kan de gebruiker het spel kosteloos alleen óf samen met vrienden uit de lijst spelen. Hiermee is het de eerste officiële multi-player game in een MSN activity window.
De virtuele Caroline Tensen, een zogenaamde interactieve agent of chatbot, opereert op het Windows Live Messenger platform (voorheen MSN Messenger). Caroline is door iedereen eenvoudig en kosteloos toe te voegen in de Windows Live Messenger vriendenlijst (winnen@goededoelenloterijen.nl). Gebruikers kunnen nu chatten met de Caroline bot, waarbij ze in het chat venster direct op vragen van de gebruiker reageert. Gebruikers starten het 'Eén tegen 100' spel door "speel" in te typen. Op Windows computers wordt vervolgens het MSN activity window geactiveerd en kun je plaats nemen als kandidaat in de vituele studio. Op andere operating systems (Mac, Linux) is het spel ook in een tekstversie binnen het chat-venster van MSN te spelen.
Het spel kent een tweetal unieke elementen. Allereerst is het 'Eén tegen 100 Messenger spel' het eerste grootschalige multi-player spel in MSN. Vrienden kunnen worden uitgenodigd in dezelfde studio. De rest van de 100 tegenstanders wordt gevormd door andere spelers die op dat moment online zijn. Een speler kan het dus opnemen tegen 100 menselijke tegenstanders tegelijk en maakt daarmee ook nog eens kans op mooie dag en weekprijzen zoals een iPod Touch, een Nintendo Wii of een reischeque van 5.000 euro.
Ten tweede is de spelomgeving een unieke combinatie van 3D en live action video. Dit brengt de spelervaring dicht bij het bekende en succesvolle TV-format. Hiermee vormt het crossmediale spel de ultieme manier om de doelgroep die normaal geen televisie kijkt toch te bereiken en te binden aan het merk 'Postcode Loterij Eén tegen 100'.
Het 'Eén tegen 100 Messenger' spel is tot stand gekomen door de samenwerking tussen Endemol Nederland, de Nationale Postcode Loterij, Lost Boys en Ecreation. Ecreation heeft de backend techniek verzorgd: de chatbot en de game engine. Lost Boys is verantwoordelijk voor het design en de techniek van de user interface en de 3D omgeving (Papervision). Het concept is van Endemol Nederland gebaseerd op het bestaande Eén tegen 100 format. Daarnaast heeft Endemol de opnames met Caroline geproduceerd.
'Eén tegen 100' is een format van Endemol Nederland en wordt inmiddels met succes in 29 landen geproduceerd en uitgezonden waaronder op BBC1 in Engeland en NBC in de Verenigde Staten.
---
Endemol Entertainment
Endemol Entertainment