Persberichten
Limburg promotiefilmpje veroorzaakt hype op internet
De afgelopen donderdag op youtube.com gelanceerde internet viral
'Serouis Health Warning Limburg', waarin op een ludieke wijze
'klappen' worden uitgedeeld aan een jong stel dat overweegt om naar
een andere bestemming dan Limburg op vakantie te gaan, heeft inmiddels
een complete hype veroorzaakt op internet en leidde ertoe dat het
webbezoek bij o.a. VVV Zuid-Limburg de laatste dagen fors is gaan
pieken.
De actie is zeer geslaagd, zo stelt Anya Niewierra, directielid
Stichting Samenwerkende VVVs in Limburg. "Het filmpje heeft al
verschillende records gebroken. Na lancering op Youtube.com werd het
een van de meest bekeken spots van die week. Nu staat de teller op
YouTube op ruim 2.300 unieke kijkers. Ook werd de film gelinkt aan de
meest uiteenlopende websites en is het een eigen leven gaan leiden op
het web. Eergisteren verscheen de campagne onder de aandacht van
Telegraaf.nl, Geenstijl.nl en Hersenscheet.com. Er ontstond een enorm
verkeer bij Q-Media, op de website van de spot, waar in een paar dagen
tijd bijna 16.000 unieke bezoekers voor 55 gigabytes aan dataverkeer
veroorzaakten. "Ook Editie NL (RTL4) liet prime time het filmpje met
lachsalvos in de uitzending zien onder de kop 'Harde klap met een
zachte G' en de jongerenzender BNN weidde een live interview aan de
commercial".
Het populaire filmpje heeft er inmiddels toe geleid dat het bezoek aan
de website van o.a. VVV Zuid-Limburg sinds de lancering van het
filmpje ineens met enkele duizenden unieke bezoekers groeide en zon
35% meer was dan de dagen vóór de lancering van het promofilmpje.
Daaruit kan worden afgeleid dat de commercial dus daadwerkelijk aanzet
tot oriëntatie op Limburg als vakantiebestemming.
Gedeputeerde Herman Vrehen van de Provincie Limburg: "De Provincie wil
met de campagne 'Limburg, Liefde voor het Leven' Limburg als
aantrekkelijke vakantiebestemming op de kaart zetten. We hebben de
Samenwerkende VVV's Limburg opdracht gegeven een vernieuwende campagne
te maken en dat betekent dat je ook je nek moet durven uit te steken
om op een spraakmakende manier naar buiten te treden om nieuwe
doelgroepen, zoals de jongeren, te bereiken. En dat hebben we met deze
opvallende viral actie gedaan met lef én met resultaat. De campagne
prikkelt en wordt nu breed door diverse landelijke en regionale media
opgepikt. Wij hebben zelfs signalen ontvangen dat een docent van de
Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer in Breda overweegt het
filmpje in lesmateriaal op te nemen. Ook zullen we het filmpje
indienen voor het onderdeel multimedia van de L1 Reclame Award. De
komende 4 jaar zullen we verder gaan om Nederlanders met onze campagne
'Limburg, Liefde voor het Leven' op prikkelende wijze te verleiden hun
vakantie in Limburg te vieren."
De spraakmakende viral is in opdracht van de Stichting Samenwerkende
VVV's in Limburg (SVL) ontwikkeld door het Kerkraadse mediabedrijf
Q-Media en eind vorige week op internet gelanceerd. Een viral is een
filmpje dat specifiek gemaakt is voor verspreiding op internet, met
name de omgeving van YouTube.com. Met het filmpje wil de Stichting
Samenwerkende VVVs Limburg jongere generaties, met name tweeverdieners
zonder kinderen tussen 20 en 35, bereiken.
Het filmpje kan bekeken worden op:
http://emovie.alleswatjethuisniethebt.nl/warning/
12-3-2008 14:03
Provincie Limburg