Informatienummer over waterproblemen 1.400 keer gebeld
Ruim 1.400 mensen hebben het publieksinformatienummer van de
Hulpverleningsdienst (HVD) Groningen gebeld met vragen over de
waterproblemen. Bij het Waterbedrijf Groningen zijn enkele duizenden
telefonische vragen binnengekomen.
De website crisis.nl is ruim 16.000 keer bezocht. Na het ontstaan van
de waterproblemen maandagochtend 10 maart is door de getroffen
gemeenten direct deze landelijke crisiswebsite crisis.nl geactiveerd
om publieksinformatie te verstrekken. Deze website heeft een grote
servercapaciteit en is daarom in staat grote bezoekersaantallen
tegelijkertijd te verwerken.
Vragen
Sinds woensdagochtend is de crisiswebsite crisis.nl uit de lucht.
Mensen die nog vragen hebben, kunnen het Waterbedrijf Groningen
bellen: 050 368 86 88.
foto breuk waterleiding euvelgunne Euvelgunne
De problemen zijn ontstaan door een breuk in een hoofdwaterleiding op
bedrijventerrein Euvelgunne (foto). "Het was moeilijk het lek op te
sporen", aldus het Waterbedrijf Groningen. "Doordat het water uit de
transportleiding in een bestaande vaargeul stroomde, bleef het lek
lang onopgemerkt."
Foto: Waterbedrijf Groningen
Gepubliceerd op: woensdag 12 maart 2008
woensdag 12 maart 2008:
Informatienummer over waterproblemen 1.400 keer gebeld
Gemeente Groningen