Gemeente Overbetuwe


Grote tevredenheid over bedrijvenloket

---

Veruit de meeste ondernemers zijn tevreden over het bedrijvenloket van de gemeente. 90 Ondernemers die in 2007 contact hebben gehad met het bedrijvenloket zijn naar hun mening gevraagd over de dienstverlening: 79 Van hen zijn tevreden over de snelheid waarmee de vragen zijn beantwoord en ook 79 zijn van mening dat de medewerker die is gesproken, deskundig was. 87 Ondernemers vinden dat de medewerker die is gesproken, vriendelijk was; 67 van hen zijn tevreden met de duidelijkheid van het antwoord. Van de onderzochte groep zijn er 73 tevreden met de totale dienstverlening van het bedrijvenloket. De ondernemers geven dan ook een gemiddeld rapportcijfer van 7,2 aan het bedrijvenloket. Een cijfer waar burgemeester en wethouders heel tevreden mee zijn.

Sinds 1 januari 2007 beschikt de gemeente Overbetuwe over een (digitaal) bedrijvenloket om de dienstverlening aan de ondernemers te verbeteren. Twee bedrijfscontactfunctionarissen staan hen dan te woord. Alle ondernemers kunnen daar met al hun vragen terecht. Zij hoeven dan niet zelf op zoek binnen de gemeentelijke organisatie naar de juiste contactpersoon. Na een jaar blijkt het bedrijvenloket succesvol te zijn en in een behoefte te voorzien.

In 2007 zijn er 440 vragen bij het loket binnengekomen. 83% Van alle vragen is binnen twee werkdagen afgehandeld. Daarnaast werd nog eens 9% binnen vijf werkdagen afgehandeld. Een klein deel van de vragen vergde meer tijd, vanwege de complexiteit. In alle gevallen is hierover gecommuniceerd met de ondernemer.

223 keer gingen de vragen over de bedrijfsterreinen en 104 keer over het bestemmingsplan. Verder kwamen de bedrijvengids, milieuvergunning, civieltechnische zaken nog regelmatig aan de orde.