Hulpverleningsdienst Groningen
Publieksinformatienummer en Crisis.nl druk bezocht tijdens
drinkwaterprobleem Groningen e.o.
Gepubliceerd: 12 maart 2008, 10:26
Het publieksinformatienummer, dat twee dagen lang werd ingezet door de
Hulpverleningsdienst Groningen in verband met de drinkwaterproblemen
in de stad Groningen en omstreken, is in totaal ruim 1400 keer gebeld.
Het informatienummer werd voornamelijk gebeld door inwoners van de
betrokken gemeenten en door bedrijven. Bij Waterbedrijf Groningen zijn
in totaal enkele duizenden telefonische vragen binnengekomen.
Crisis.nl
Na het ontstaan van de waterproblemen maandagochtend, is door de
betrokken gemeenten direct de landelijke crisiswebsite "Crisis.nl"
geactiveerd om publieksinformatie te verstrekken. Daarvoor is gekozen
omdat deze speciale website een grote servercapaciteit heeft en
daarmee in staat is om enorme bezoekersaantallen tegelijkertijd te
verwerken. Tijdens de twee dagen dat "Crisis.nl" voor de
drinkwaterproblematiek in de lucht was, is de website ruim 16.000 keer
bezocht.
De website www.crisis.nl verwijst nu door naar informatie over de
voorbereiding op rampen en crises in het kader van de landelijke
campagne "Denk Vooruit".
Waterbedrijf Groningen
Voor vragen over het drinkwater, kunt u tijdens kantooruren terecht
bij Waterbedrijf Groningen, via telefoonnummer: (050) 368 86 88. Meer
informatie vindt u ook op: www.waterbedrijfgroningen.nl