Sanoma Uitgevers integreert online salesorganisatie in ilse media
"De integratie van de online salesorganisatie van Sanoma Uitgevers
naar die van ilse media was een flinke klus. Magnus heeft ons
geholpen bij het project- en programmamanagement van dit traject.
Mede door het duidelijke draaiboek en hun accurate begeleiding is
de integratie soepel verlopen."
Saskia Wagenmakers, sales directeur ilse media
Profiel
* Sanoma Uitgevers is met 80 publiekstijdschriften en 125 websites
de grootste crossmediale uitgever in Nederland. Doelstelling is
het brengen van zinvolle informatie op een ontspannende manier.
Vanuit haar `passie voor mensen, media en merken' biedt Sanoma
Uitgevers consumenten naast bladen en sites ook evenementen en
producten. Sanoma's ervaring en kennis van de online markt komen
samen bij dochteronderneming ilse media.
Doelstellingen
* Opzetten van een slagvaardige en stuurbare online salesorganisatie
die volume kan bieden aan de markt
* Vergroten online marktaandeel
* Behalen van synergievoordelen zoals het bevorderen van
kennisdeling
* Online sales front office processen laten aansluiten op één online
backoffice
Magnus' bijdrage
* Algemeen projectmanagement
* Analyse van de relevante processen, systemen en organisatie
* Uitwerken en implementeren online salesprocessen
* Opstellen implementatie-, trainings- en communicatieplan, service
level agreement, klantbenaderingsplan, overlegstructuren en
verhuisplan
* In kaart brengen van de rapportagerequirements en begeleiden
realisatie rapportages
* Begeleiden van medewerkers bij de uitvoering van de overgang
Resultaten
* Inzichtelijke en werkbare online salesprocessen
* Heldere afspraken over de werkwijze, samenwerking en
klantbenadering tussen Sanoma Uitgevers en ilse media
* Overgang van de online sales afdeling van Sanoma Uitgevers naar
ilse media
Magnus Management Consultants