ABP
Persbericht
`Jongeren interesseren vraagt om voortdurende innovatie'
Hoger opgeleiden strijden om beste ABP-idee
Heerlen, 10 maart 2008 Stichting Pensioenfonds ABP betrekt studenten en young professionals bij
het bedenken van creatieve concepten. Doel van de concepten: ABP-klanten jonger dan 35 jaar
motiveren hun persoonlijke pensioensituatie jaarlijks online te bekijken. Op de website van de
innovatieve organisatie Battle of Concepts strijden hoger opgeleiden vanaf 10 maart 2008 om het
beste idee en om een totaal aan prijzengeld van 10.000.
Waarom een Battle?
`We blijven voortdurend op zoek naar zaken waarin jongeren
geïnteresseerd zijn en hoe we dat aan pensioen kunnen koppelen. Dat
is een proces van voortdurende innovatie. En wie beter dan slimme
jongeren zelf weten hoe je 35-minners kan motiveren?' zegt Marjo
Pluijmaekers, directeur Advies en Marktcommunicatie, namens ABP.
Uit een recent onderzoek (KPMG, januari 2008) blijkt dat jongeren over het algemeen niet sparen,
regelmatig veranderen van werkgever en weinig belangstelling hebben voor pensioen. `Als onze klanten
jonger dan 35 jaar één keer per jaar even online zouden kijken hoe ze ervoor staan, dan kunnen ze, indien
nodig, tijdig maatregelen nemen om onaangename financiële verrassingen te voorkomen', aldus
Pluijmaekers. `Ik kijk uit naar een aantal briljante ideeën over hoe ze hiervoor te motiveren en wil daarnaast
uiteraard graag kennismaken met jong talent.'
Wie kan deelnemen?
Studerende of afgestudeerde HBO'ers, academici en young
professionals tot 30 jaar kunnen deelnemen aan de ABP Pension
Battle. Kandidaten bedenken een concept als antwoord op de
vraag: Hoe motiveren we ABP-klanten onder de 35 jaar om
minimaal één keer per jaar kennis te nemen van hun eigen
pensioensituatie via de online pensioencheck? De kandidaat die
het beste concept inlevert wint de hoofdprijs van 1.800. Als
studievereniging deelnemen kan ook. De studievereniging die de
meeste concepten aanlevert wint 4.000. Deelnemen is alleen mogelijk via www.battleofconcepts.nl. De
ABP Pension Battle loopt van 10 maart t/m 25 mei 2008. De winnaars worden uiterlijk in juli 2008
bekendgemaakt.
Online pensioencheck
De online pensioencheck kunnen ABP-deelnemers uitvoeren op de website MijnABP. Hier kunnen klanten
hun persoonlijk pensioendossier inzien. MijnABP toont pensioengegevens in grafieken en nettobedragen per
maand. Klanten zien in één oogopslag hoeveel pensioen ze straks krijgen en kunnen meteen zelf
beoordelen of hun pensioen aan hun wensen voldoet.
Voor meer informatie over de ABP Pension Battle kijk op Battleofconcepts.nl
Stichting Pensioenfonds ABP
Stichting Pensioenfonds ABP (ABP) is het bedrijfstakpensioenfonds voor werkgevers en werknemers van
overheids- en onderwijsinstellingen in Nederland. ABP heeft 2,7 miljoen klanten en een beheerd vermogen
van 217 miljard (per 31 december 2007). Daarmee behoort ABP tot de top drie van grootste
pensioenfondsen ter wereld.