Persbericht

Pernod Ricard standaardiseert wereldwijd op informatica

~ Frans bedrijf gespecialiseerd in wijn en gedestilleerd verbetert inzicht in bedrijfsvoering, strategische controle en wereldwijde concurrentiepositie ~

Parijs, Frankrijk, 10 maart 2008 - Pernod Ricard, specialist in de marketing en sales van zorgvuldig geselecteerde merken in wijn en gedistilleerd, standaardiseert zijn data integratie en consolidatie wereldwijd en binnen alle bedrijfsonderdelen op het platform van Informatica Corporation (NASAQ: INFA), de grootste onafhankelijke aanbieder van data integratie-software. Deze keuze maakt de gegevens van Pernod Ricard beter inzichtelijk en is onderdeel van het initiatief om de business intelligence te standaardiseren.

Informatica PowerCenter is na een grondige evaluatie van meerdere aanbieders gekozen vanwege zijn superieure prestaties en eenvoudige gebruik en implementatie. Bovendien is PowerCenter geschikt voor toepassing in bedrijfskritische 24-uursomgevingen.

"Met Informatica PowerCenter kunnen we in recordtijd grote hoeveelheden data verwerken. Dat is essentieel om gegarandeerd snelle toegang te krijgen tot de strategische informatie van Pernod Ricard. Een groot aantal analytische applicaties zal nu voordeel ondervinden van de bewezen prestaties van Informatica", zegt Jean Chavinier, CIO bij Pernod Ricard. "PowerCenter is ook één van de meest uitgebreide systemen op de markt, met een groot scala aan functionaliteiten, die bruikbaar zullen zijn in de context van het opzetten van onze wereldwijde omgeving van IT-systemen."

Pernod Ricard moest als gevolg van operationele veranderingen en verschillende overnames een aantal op zichzelf staande systemen consolideren. De implementatie van een uitgebreid, allesomvattend ERP-systeem was de katalysator voor verandering en resulteerde in een project waarin de analytische tools van het bedrijf per regio grondig werden herzien. Via een allesomvattende data integratie-oplossing werden data uit verschillende applicaties verzameld en gedeeld. Door de gebruiksvriendelijke mapping-functionaliteit in PowerCenter konden de verschillende bedrijfsonderdelen van Pernod Ricard snel overschakelen op het Informatica-platform, waardoor het sneller in gebruik kon worden genomen.

"We zijn verheugd om samen te werken met een prestigieuze groep als Pernod Ricard", zegt Didier Guyomarc'h, Vice President Sales, Southern Region van Informatica. "De beslissing van Pernod Ricard om onze oplossing als standaard te implementeren voor de hele groep bewijst dat data integratie een strategische keuze is geworden voor bedrijven over de hele wereld, waarmee ze flexibel en concurrerend willen blijven in de huidige wereldeconomie."

(358 woorden)