Persbericht

10 maart 2008

Q-go en NTR Global zetten de telefoon buitenspel

~ De combinatie van Natural Language Search-software en live chat zorgt voor nog betere klantbediening ~

Q-go, leverancier van Natural Language Search (NLS)-software, gaat een partnerschap aan met NTR Global, specialist op het gebied van onder meer live chat. De twee slaan de handen ineen om samen hun klanten te bedienen; Q-go zorgt ervoor dat consumenten de juiste informatie kunnen vinden met de NLS-software en NTR Global vult dat aan met het aanbieden van live chat-mogelijkheden.

Online diensten worden steeds belangrijker voor consumenten. De consument wil zijn informatie op het web kunnen vinden zonder dat de telefoon er aan te pas hoeft te komen. Q-go en NTR Global zorgen ervoor dat een consument met behulp van de NLS-software van Q-go zijn vragen online kan stellen. Mochten er vervolgens nog vragen onbeantwoord blijven, dan biedt NTR Global als vervolgstap een live chat-functionaliteit waarbij de consument een dialoog aan kan gaan met een callcentermedewerker. Binnen het callcenter worden hiervoor speciale agents aangesteld die de chatsessies kunnen verzorgen.

"Met deze gecombineerde oplossing zorgen we ervoor dat de consument op laagdrempelige wijze kan communiceren met een leverancier", zegt Nils Blaauboer, Director Alliances bij Q-go. "NTR Global is voor ons een ideale partner, omdat we nu in staat zijn de klant online te ondersteunen op alle niveaus van (online) interactie. Daarnaast opereren zij net als Q-go internationaal. Ook NTR Global is actief in landen als Nederland, Duitsland, Spanje en Zwitserland."

Jan Bastiaans, directeur Nederland bij NTR Global: "Een bedrijf kan zich onderscheiden van zijn concurrenten met een goede klantenservice. Het beste van twee werelden, namelijk Q-go's NLS-software en onze live chat oplossing, hebben we gecombineerd en we bieden zo maatwerk voor een gepersonaliseerde klantenservice."

(265 woorden)