Ferrari lanceert wereldwijd nieuw Ferrari Magazine
(3/10/2008)
Condé Nast en Ferrari zijn overeengekomen om samen een tijdschrift
uit te geven dat geheel en exclusief is gewijd aan het fameuze
Italiaanse sportwagenmerk.
Voorgaande publicaties zullen worden opgenomen in het nieuwe magazine,
dat wereldwijd zal worden uitgebracht voor eigenaren van een Ferrari.
Het tijdschrift zal dan ook een onderscheidend en uniek platform zijn
voor premium merken om te adverteren.
De initiële oplage van het Ferrari Magazine, dat Engelstalig zal
zijn, bedraagt 30.000 exemplaren. De redactie wordt aangevoerd door
Antonio Ghini die de afgelopen vijftien jaar Communications en Brand
Management Director van Ferrari was. Hij zal terzijde worden gestaan
door Jason Barlow, een befaamde Engelse autojournalist.
De vormgeving is in handen van Rebecca Smith, hiervoor werkzaam bij
het British Vogue en voormalig Creative Director van Lula Magazine.
Melinda Chandler, de voormalige directeur Promotions van Condé Nast,
is verantwoordelijk voor de advertenties.
Albert Read, General Manager van Condé Nast: âDeze nieuwe publicatie
is een perfect samengaan tussen Ferrari, een onafhankelijke
onderneming die altijd innovatie en excellentie heeft voorgestaan, en
Condé Nast dat wereldwijd toonaangevend is op het gebied van het
uitgeven van uitstekende publicaties. Dit is een prachtige gelegenheid
voor ons om op basis van onze ervaring op dit gebied een prachtig en
hoogwaardig magazine uit te geven.â
Gevraagd naar zijn commentaar zegt Dany Bahar, Ferrari Brand en
Marketing Director: âFerrari overweegt al jaren om een eigen
tijdschrift uit te geven dat in eerste instantie is bedoeld voor haar
klanten en verzamelaars over de gehele wereld. Ik ben trots dat ik de
startvlag mag hanteren. Het magazine zal onder leiding staan van
Antonio Ghini, die dankzij zijn enorme kennis van Ferrari in staat zal
zijn traditie en innovatie samen te laten gaan, zodat volledig recht
wordt gedaan aan het karakter en de uitstraling van ons gerespecteerde
merk.â
Jaarlijks zullen vier nummers worden uitgegeven. De eerste uitgave
gaat eind juni naar de drukker terwijl het tweede nummer eind
september voor de Autoshow van Parijs de persen zal verlaten.
AutoRai