AutoRai

Ferrari lanceert wereldwijd nieuw Ferrari Magazine

(3/10/2008)
Condé Nast en Ferrari zijn overeengekomen om samen een tijdschrift uit te geven dat geheel en exclusief is gewijd aan het fameuze Italiaanse sportwagenmerk.

Voorgaande publicaties zullen worden opgenomen in het nieuwe magazine, dat wereldwijd zal worden uitgebracht voor eigenaren van een Ferrari. Het tijdschrift zal dan ook een onderscheidend en uniek platform zijn voor premium merken om te adverteren.

De initiële oplage van het Ferrari Magazine, dat Engelstalig zal zijn, bedraagt 30.000 exemplaren. De redactie wordt aangevoerd door Antonio Ghini die de afgelopen vijftien jaar Communications en Brand Management Director van Ferrari was. Hij zal terzijde worden gestaan door Jason Barlow, een befaamde Engelse autojournalist.

De vormgeving is in handen van Rebecca Smith, hiervoor werkzaam bij het British Vogue en voormalig Creative Director van Lula Magazine. Melinda Chandler, de voormalige directeur Promotions van Condé Nast, is verantwoordelijk voor de advertenties.

Albert Read, General Manager van Condé Nast: âDeze nieuwe publicatie is een perfect samengaan tussen Ferrari, een onafhankelijke onderneming die altijd innovatie en excellentie heeft voorgestaan, en Condé Nast dat wereldwijd toonaangevend is op het gebied van het uitgeven van uitstekende publicaties. Dit is een prachtige gelegenheid voor ons om op basis van onze ervaring op dit gebied een prachtig en hoogwaardig magazine uit te geven.â

Gevraagd naar zijn commentaar zegt Dany Bahar, Ferrari Brand en Marketing Director: âFerrari overweegt al jaren om een eigen tijdschrift uit te geven dat in eerste instantie is bedoeld voor haar klanten en verzamelaars over de gehele wereld. Ik ben trots dat ik de startvlag mag hanteren. Het magazine zal onder leiding staan van Antonio Ghini, die dankzij zijn enorme kennis van Ferrari in staat zal zijn traditie en innovatie samen te laten gaan, zodat volledig recht wordt gedaan aan het karakter en de uitstraling van ons gerespecteerde merk.â

Jaarlijks zullen vier nummers worden uitgegeven. De eerste uitgave gaat eind juni naar de drukker terwijl het tweede nummer eind september voor de Autoshow van Parijs de persen zal verlaten.