Terneuzen vernieuwt balie
In het stadskantoor van Terneuzen komt een nieuwe balie waar inwoners
en andere klanten beter en vlotter geholpen kunnen worden. De
verbouwing start 10 maart. Tijdens de verbouwing wordt het cluster
Werk en Inkomen van de afdeling Sociale Zaken tijdelijk elders
ondergebracht. Vanaf 10 maart kunnen cliënten van Werk en Inkomen in
het CWI-kantoor terecht, vlakbij het stadhuis, aan de Rosegracht 2.
Aan de opening van de nieuwe balie van Terneuzen gaat een grote
verbouwing in het stadskantoor vooraf. Tussen de twee gebouwen, het
stadhuis en het nieuwere kantoor, komt in het lage verbindingsgedeelte
een nieuwe publiekshal. Hier komt een centrale balie die de hoge mate
van service en klantgerichtheid kan bieden waar de gemeente naar
streeft. De vernieuwing van de balie is een van de onderdelen van het
zogenoemde vraaggericht werken. Deze werkaanpak voert de gemeente in
om beter aan vragen van klanten tegemoet te komen. Zo is de gemeente,
naast een vernieuwing van de balie, bezig om bijvoorbeeld meer
digitaal te werken en de regels van de gemeente te verminderen.Tijdens
het bouwen aan de publiekshal, kunnen klanten van het cluster Werk en
Inkomen tijdelijk naar het CWI-kantoor toe aan de Rosegracht 2 in
Terneuzen. De samenwerking met het CWI is niet alleen uit praktisch
oogpunt gekozen, omdat het CWI-kantoor dichtbij het stadshuis is
gelegen. Een belangrijke reden voor deze keuze is namelijk dat ook het
CWI en de UWV bij de balie van Sociale Zaken in het stadskantoor
worden gehuisvest. Ze verhuizen straks als het ware weer met Sociale
Zaken mee naar het stadhuis. Deze samenwerking heeft als doel vragen
van inwoners over werk en inkomen beter te kunnen beantwoorden.Het is
de bedoeling dat bezoekers straks ook met alle andere gemeentelijke
publieksvragen, naast die over werk en inkomen, aan de centrale balie
terechtkunnen. De opening van de nieuwe publiekshal en balie is naar
verwachting over ruim een jaar, medio 2009.
Dienstverlening tijdens de verbouwing
Alle zaken die nu via de vestigingen in Axel en Sas van Gent worden
geregeld door klanten van het cluster Werk en Inkomen, kunnen daar
tijdens de verhuizing ook afgehandeld worden. De telefonische
bereikbaarheid van de consulenten van Werk en Inkomen blijft
ongewijzigd (op werkdagen van 9.00 tot 10.00 uur). Voor vragen die
niet te maken hebben met Werk en Inkomen, kan men gewoon ongewijzigd
in het stadhuis terecht. Het vernieuwen van een paspoort en bezoek
voor allerlei andere diensten, blijft dus gewoon in het stadskantoor
mogelijk tijdens de verbouwing.Alle klanten van het cluster Werk en
Inkomen krijgen een persoonlijke brief van de gemeente over de
verhuizing en de tijdelijke veranderingen.
Gemeente Terneuzen - T. 0115 455 000 - E. gemeente@terneuzen.nl |
Gemeente Terneuzen