Kledingaanbod volslanke vrouw onder de maat


AMSTERDAM, 20080304 -- Volslanke vrouwen worden consequent genegeerd door de confectie-industrie. Zo voelt het in ieder geval. De vollere vrouw winkelt minder, voelt zich onbegrepen door modemerken en stylisten en kijkt jaloers naar het kledingaanbod voor vrouwen met kleinere maten. Ze vindt het moeilijk om modieuze en betaalbare mode-items te vinden in haar maat. Dit zijn de resultaten van een kwantitatief onderzoek dat C&A hield in samenwerking met onafhankelijk onderzoeksbureau Synovate. Meer dan 1000 vrouwen (ruim 500 onder maat 44 en 500 erboven) gaven hun mening op vragen over uiterlijk, garderobe en styling.

Geen fun in shoppen
Met een maatje meer is shoppen minder leuk. De helft van de vrouwen met een grotere maat geeft aan voldoening te halen uit winkelen, tegenover 70% bij vrouwen met een kleiner maatje. De volslanke vrouw winkelt dan ook minder vaak: een kwart zelfs maar eens in het half jaar. Opvallend: hoewel ze duidelijk minder winkelen, besteden volslanke vrouwen ongeveer net zo veel geld aan het kopen van kleding als vrouwen met een maatje minder.

Minder Mode voor Maatje Meer
Vooral ketens als H&M, Esprit, Mexx, We en Zara worden minder bezocht door volslanke vrouwen. Het aanbod van trendy en toch betaalbare kleding is gewoon te klein. Makkelijker slagen ze met dure, conservatieve kleding voor grote maten. Over het geheel wordt het aanbod als beperkt ervaren. Van de jongere vrouwen met grote maten (15-34 jaar) vindt bijna driekwart van de ondervraagden het kledingaanbod onder de maat.

Ook de volslanke vrouw is eerst en vooral vrouw
Ze verlangt, doet en vindt dus ook hetzelfde als een slankere vrouw. Dezelfde soort kleding: vooral casual, een beetje sportief, beetje net, beetje zakelijk. Dezelfde waardering voor hun leven, hun karakter. Wat belangrijk is in een relatie met een partner - praten. Ze vindt, net als slanke vrouwen, dat niet de maat maar de rondingen van een vrouw haar sexy maken. En ze doet net zo lang over het kiezen van een outfit `s ochtends - zo´n vijf minuten.

Markante verschillen: een volslanke vrouw vindt het minder belangrijk om er sexy uit te zien. Ze waardeert haar uiterlijk, garderobe en sexleven minder goed. Ze haalt minder voldoening uit slapen, sporten en winkelen. Een maatje meer voelt zich het fijnst in de lente, een maatje minder in de zomer.

DYANNE+ collectie bij C&A: zo kan het ook!
C&A, marktleider in mode, herkent bovenstaande ervaringen van volslanke vrouwen. En brengt - in navolging van de succesvolle lancering van de DYANNE basics collectie - nu de DYANNE+ collectie. Een collectie voor maat 44 t/m maat 58 bestaande uit onmisbare basics met mooie soepel vallende stoffen voor een betaalbare prijs. Dyanne Beekman ontwierp de collectie in nauwe samenwerking met dames uit de doelgroep en liet zich inspireren door vele ervaringen bij Beekman Styling, het programma Passion for Fashion en haar moeder.

Lancering DYANNE+
Op vrijdag 7 maart om 12.00 uur zal Dyanne Beekman het startsein geven voor de verkoop van de DYANNE+ collectie. In C&A filiaal Amsterdam-Centrum zal zij persoonlijk op spectaculaire wijze de collectie onthullen. Aansluitend geeft ze in het filiaal spiegelbeeldtrainingen en persoonlijk stylingadvies aan de klanten.





C & A