Nieuwe Renaults verkopen boven verwachting goed
(3/7/2008)
De onlangs geïntroduceerde Renault Twingo, Grand Modus, Clio Estate
en Kangoo Family verkopen boven verwachting goed. Vanaf het weekend
van 8 en 9 februari, het introductie-evenement bij de Nederlandse
Renault-dealers, zijn tot maart 3.000 orders voor de nieuwe modellen
genoteerd.
De nieuwe Renault Twingo, sinds september 2007 op de Nederlandse
markt, blijkt heel populair bij vooral jongere autokopers. In februari
noteerden de dealers in totaal 1.900 orders voor de Twingo. Naast het
dynamische uiterlijk is ook de goede verhouding tussen prijs en
product een reden voor aanschaf. De nieuwe Twingo biedt veel waar voor
zijn geld en kan bovendien aan de smaak van de koper aangepast worden
met het unieke âmy Twingoâ-accessoiregamma. Opvallende zaken zijn de
Organizer Box (voor het opbergen van pennen, mobiele telefoons en
parkeerkaartjes), de antislip-âgrasmatâ voor het dashboard en de
decoratieve striping voor de carrosserie.
Op korte termijn presenteert Renault bovendien een nieuw Sport-pakket,
dat de dynamiek van de Twingo onderstreept. De prijslijst voor de
nieuwe Twingo begint bij 8.195 euro voor de 1.2 60pk Accès.
Volwaardige MPV
Ook met de nieuwe Grand Modus doet Renault goede zaken. Klanten
beschouwen het model als een volwaardige MPV dankzij het panoramische
uitzicht, het ruime interieur en de slimme opbergmogelijkheden.
Bijna 90 % van de kopers kiest voor de lange Modus, mede omdat die
standaard is voorzien van een verschuifbare achterbank. Die biedt de
mogelijkheid te variëren tussen extra bagageruimte (tot 410 dm3) en
extra beenruimte voor de achterpassagiers. Opvallend is ook dat 75 %
van de kopers de rijk uitgeruste Modus Dynamique bestelt. Comfort is
belangrijk voor de kopers; 30 % van hen kiest voor de automatische
transmissie.
De Modus 1.2 16V 75 Expression kost 15.795 euro. De Grand Modus 1.2
16V 75 Authentique staat voor 14.895 euro in de prijslijst, de
Expression-uitvoering van dit model is verkrijgbaar vanaf 16.295 euro.
Met de nieuwe Clio Estate, die het dynamische karakter van de Clio
combineert met een grote bagageruimte (439 dm3), bedient Renault een
doelgroep van jonge gezinnen die voorheen niet bij Renault terecht
konden. De rijke uitrusting en de scherpe prijs maken de Clio Estate
een zeer aantrekkelijke auto. De meeste kopers bestellen een
Dynamique; maar liefst 65 % kiest bovendien voor de krachtige, soepele
en zuinige TCE 100-motor.
De Clio Estate kost 700 euro meer dan de hatchback-uitvoering,
waardoor de prijs van de Estate 1.2 16V 75 Expression uitkomt op
15.695 euro.
Verrassend rijgedrag
De Kangoo Family verrast de Renault-clientèle met zijn ruime
interieur en zijn sterk verbeterde rijeigenschappen. Die zijn een
gevolg van het gebruik van het onderstel van de Scénic, dat bekend
staat om zijn prettige rijgedrag. Kopers waarderen verder de
multifunctionele dakdragers en de eenvoudig neerklapbare achterbank.
Uit de statistieken blijkt de Expression met 60 % de meest populaire
keuze. Ruim 85 % bestelt de krachtige 1.6 16V met 110 pk. De nieuwe
Renault Kangoo Family 1.6 16V 100 Expression kost 17.695 euro.
AutoRai