Gemeente Heusden
Sportcentrum Die Heygrave scoort een 7,4 voor ABC-zwemmen 7 maart 2008
Sportcentrum Die Heygrave scoort een 7,4 voor ABC-zwemmen
Ouders/verzorgers waarvan het kind deelneemt aan het ABC-zwemmen bij
Die Heygrave zijn tevreden over deze lessen. Dat blijkt uit het
klanttevredenheidonderzoek dat eind vorig jaar is gehouden. Het
onderzoek richtte zich met name op de voor Die Heygrave belangrijke
thema's veiligheid, hygiëne en kwaliteit. Op verbeterpunten wordt
actie ondernomen.
Van de 600 kinderen die `ABC-zwemmen' bij Die Heygrave hebben 267
ouders/verzorgers aan het onderzoek deelgenomen. Daarmee is zowel de
respons als de betrouwbaarheid van het onderzoek hoog. Gemiddeld gaven
de respondenten een 7,4. Het zwemmen voor diploma C werd zelfs met
gemiddeld een 7,8 gewaardeerd. Over het algemeen is men tevreden over
de faciliteiten, het personeel en de communicatie. Redenen waarom zij
voor Die Heygrave kiezen, zijn met name de lesduur (1 uur per week)
(36%), de afstand tot het sportcentrum (31%) en de kwaliteit van de
lessen (19%).
Hygiëne en veiligheid
Uit het onderzoek blijkt dat over de hygiëne van de toiletten, douches
en kleedruimten bij een kwart van de respondenten lichte
ontevredenheid bestaat. Hygiëne heeft binnen Die Heygrave hoge
prioriteit. Daarom is direct op dit punt actie ondernomen en worden
deze ruimtes sindsdien nog beter gecontroleerd en extra schoongemaakt.
Tevens hebben ouders/verzorgers aangegeven dat de zitplaatsen in de
koffiehoek te beperkt zijn en er wordt een speelhoek gemist waar
broertjes en zusjes zich kunnen vermaken als een van de andere
kinderen zwemt. Kinderen kunnen zich dan niet alleen beter vermaken,
het voorkomt ook dat ze rondrennen, wat de veiligheid bevordert. Die
Heygrave vindt dit een goed idee en realiseert binnenkort een
speelhoek nabij de koffiecorner.
Communicatie
De communicatie is voldoende en het afgelopen jaar al sterk verbeterd.
Een aandachtspunt is de communicatie gedurende de periode dat een kind
nog op de wachtlijst staat. Ouders/verzorgers horen dan te lang niets
en hebben daarmee onvoldoende zicht op wanneer het kind met het
ABC-zwemmen kan starten. De kijkles en vorderingenkaart scoren goed,
maar mogen vaker worden ingezet. Binnen Die Heygrave zal hier aandacht
aan worden besteed. Ook wordt dit jaar de informatie over het
Sportcentrum op www.heusden.nl vervangen door een eigen website.
Daarmee moeten bezoekers nog beter worden geïnformeerd.
Personeel
Respondenten zijn over het algemeen tevreden over het personeel. Het
personeel is vriendelijk en vakbekwaam.
Geplaatst op: 7 maart 2008