Gemeente Zandvoort


26 02 2008

Commissie Projecten en Thema's maakt kennis met beoogd marketingmanager

De niet onbekende Ferry Verbrugge bereidt zich momenteel voor op zijn presentatie in de vergadering van de commissie Projecten en Thema's. Als beoogd marketingmanager stelt hij zich op 5 maart aan de commissieleden voor en zal hij zijn plannen toelichten. De commissieleden kunnen kennismaken met deze voor Zandvoort nieuwe functie en natuurlijk met de kandidaat. Antwoord dus op vragen als: wat doet een marketingmanager, wat mogen ondernemers en gemeente ervan verwachten, wat gebeurt er met de VVV-baliefunctie en welke verbetering van promotie ligt in het verschiet? Verbrugge komt niet alleen. Holland Casino-directeur Peter Michalides geeft namens de Stichting Zandvoort Promotie een toelichting op de constructie, waarin overheid en bedrijfsleven nauw samen werken, en de bedoeling van de functie marketingmanager. Verbrugge's en Michalides' aanwezigheid in de commissievergadering past in een ingrijpende operatie, gericht op het effectiever maken van het aan de man brengen van het product Zandvoort, waarbij de gemeenteraad uiteindelijk gevraagd zal worden de nieuwe organisatie, te steunen. Deze organisatie heet Stichting Marketing Zandvoort en zal een drijvende kracht zijn achter de zandvoortmarketing. Het geld ervoor -¤ 25.000- is al door de gemeente 'voorgesorteerd', met als voorwaarde dat het bedrijfsleven eveneens een bedrag van ¤ 25.000 levert. Vanuit de Stichting Zandvoort Promotie is inmiddels gemeld dat er een garantstelling komt. Het kennismaken met het 'nieuwe' gaat overigens niet zonder een afscheid van het 'oude'. Het is dan ook geen toeval dat de commissieleden tijdens de vergadering eveneens zullen spreken over het prestatiecontract met de VVV Zuid-Kennemerland. Dit liep in 2007 af. Het is de bedoeling dat marketing- en promotietaken over gaan naar de Stichting Marketing Zandvoort. Wat overblijft voor de VVV is de receptie- en informatiefunctie.