Consument loopt warm voor klimaatcampagne HIER
05/03/2008 19:32
Milieu Centraal
Utrecht, 5 maart 2008 - De meest gewaardeerde milieucampagne van dit moment is de klimaatcampagne HIER. Deze campagne probeert mensen bewust te maken van het klimaatprobleem. Een representatief panel van 100 consumenten kende deze campagne de woensdagavond de Milieu Centraal led-trofee toe. De wedstrijd om de milieucampagne waar de consument het meest warm voor loopt, werd georganiseerd ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van Milieu Centraal.
Volgens de vakjury werkt de HIER-campagne erg achter de schermen. "We weten weinig van HIER zelf, maar dat vindt ik geen minpuntje", aldus jurylid Cees van Woerkum (hoogleraar communicatiemanagement). "Dat de consument voor deze campagne kiest, is eigenlijk een heel goed teken"aldus jurylid en talentscout Henkjan Smits. Winnaar HIER zei bij monde van Sible Schöne heel erg blij te zijn met de prijs. Hij benadrukte dat de klimaatcampagne HIER vooral bekend is door zijn activiteiten, ook al riep het logo bij de jury weinig herkenning op.
Via stemkastjes kreeg het consumentenpanel het laatste woord. De HIER-campagne kreeg 6,65 punten op een schaal van 1 tot 10. Op de tweede plaats eindigde winkelketen BCC met De groene stekker", op plaats drie Het Nieuwe Rijden, op plaats vier de Rabobank met de klimaathypotheek en als laatste eindigde het Voedingscentrum met een campagne over bewust kiezen van vlees.
Voorzitter Ed Nijpels van Milieu Centraal zei bij het overhandigen van de led-trofee dat uit de wedstrijd blijkt hoezeer de consument hecht aan goede informatie. "Het is van belang dat je informatie geeft die deugt."
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
http://www.milieucentraal.nl
Noot voor de redactie:
Noot voor de redactie (