Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Toshiba TEC introduceert zelfscanoplossing in samenwerking met Motorola

MC17 brengt nieuw niveau van zelfbediening en winkelgemak voor de consument

Amersfoort, 5 maart 2008 Toshiba TEC, wereldwijd toonaangevend leverancier van automatiseringsoplossingen voor retail en industrie, slaat met Motorola de handen ineen ten behoeve van een nieuw zelfscan product. Dit gezamenlijke project betekent een nieuwe doorbraak in de zelfscanevolutie. Motorola levert de hardware en Toshiba TEC de software, integratie en services van de nieuwe zelfscanoplossing, die meer kan dan alleen boodschappen scannen.

De mobiele computer geeft de drukbezette klant wat hij wil: snelle, meer gepersonaliseerde service. Zelfscannen brengt een nieuw niveau van zelfbediening en winkelgemak en stelt klanten in staat om hun betalingsproces te versnellen, producten te lokaliseren, prijzen te checken en aanvullende producten te vinden. Met een druk op de knop kan de klant bovendien gepersonaliseerde promoties en aanbevelingen ontvangen. Voor de retailer betekent zelfscannen de mogelijkheid om klanten te volgen en begeleiden op zijn of haar winkeltrip vanaf het moment van binnenkomst. Retailers kennen dus hun klanten gedurende het hele winkelproces en niet meer alleen op het moment van afrekenen.

Waarschuwing voor allergenen

Op de zelfscanner is tevens het actuele subtotaal af te lezen en kan de klant zijn/haar boodschappenlijstje invoeren en afstrepen. Op basis van persoonlijke voorkeuren en profielen krijgt de klant artikelinformatie, bijvoorbeeld de mogelijkheid om bij bepaalde allergenen of ingrediënten een waarschuwing voor de betreffende stoffen en een alternatief product te ontvangen.

De flexibele zelfscanner is ook zeer functioneel voor de winkelmedewerkers. Het biedt toegang tot alle informatie die nodig is om klanten direct van dienst te kunnen zijn zoals, voorraad- en prijschecks, maar kan ook worden gebruikt voor het afprijzen van artikelen.

De nieuwe zelfscanoplossing is onderdeel van storeMate, de innovatieve softwareconfiguratie voor winkelautomatisering van Toshiba TEC.

Het project zonder naam&

In de eerste helft van 2008 starten beide organisaties een gezamenlijke pilot in een vestiging van een supermarktketen. Ter voorbereiding wordt één en ander aangepast aan de infrastructuur in de desbetreffende vestiging. Dit geldt zowel voor de hardware - er moet ruimte gemaakt worden voor de zelfscanners - als voor de software - zelfscannen moet worden geïntegreerd in de winkelautomatiseringsoplossing. Een speciaal projectteam is ervoor verantwoordelijk om dit op tijd te hebben afgerond.

Projectteamleider Germen Schuiling van Toshiba TEC: Retailers zullen dit innovatieve project met open armen verwelkomen; men wordt in staat gesteld de klant te (her)kennen op het moment dat de klant de winkel binnenkomt en niet meer bij het afrekenen zoals nu het geval is. De mogelijkheden voor gepersonaliseerde aanbiedingen, cross en upselling zijn eindeloos. Een totaal nieuw serviceniveau kan worden geboden. Ook voor derden wordt een platform voor communicatie met de klant geboden op basis van het gedrag in de winkel.

De nieuwe MC17 mobiele computer is een logische stap in Motorola s lange geschiedenis van innovatie en commitment aan retailers over de hele wereld, stelt Casper Zweers, directeur Benelux van Motorola Enterprise Mobility Business. De MC17 betekent een revolutie wat betreft de totale shopping experience ; klanten kunnen betere koopbeslissingen nemen, terwijl retailers hun klanten op het point-of-decision kunnen aanspreken met gerichte acties.

Over Motorola

Motorola staat wereldwijd bekend als een innovator op het gebied van communicatie. Het bedrijf ontwikkelt technologieën, producten en diensten om mobiele ervaringen mogelijk te maken. Het assortiment bestaat uit infrastructuren voor communicatie, zakelijke mobiele oplossingen, digitale set-top boxen, mobiele telefoons en Bluetooth accessoires. Motorola levert de nieuwe generatie communicatie oplossingen aan consumenten, bedrijven en overheden. Als Fortune 100 bedrijf realiseerde Motorola in 2007 een omzet van 36,6 miljard dollar.

Bezoek voor meer informatie over het bedrijf, de mensen en innovaties: http://www.motorola.com

Over TOSHIBA TEC

TOSHIBA TEC Nederland is een toonaangevende producent van informatiesystemen voor de retail en de industrie. Haar productontwikkeling is erop gericht te anticiperen en in te spelen op potentiële behoeften van klanten. Dat resulteert in producten die de eindgebruiker een grote toegevoegde waarde opleveren.

TOSHIBA TEC Europe is leverancier van totaaloplossingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika: van consulting en systeemontwerp tot systeeminstallatie, bediening en onderhoud van point-of-salesytemen (POS), kassa s, weegschalen, barcodeprinters, randapparatuur en software-informatiesystemen.

TOSHIBA TEC Corporation heeft een wereldwijde omzet van 355 miljard yen en telt 58 kantoren die samen meer dan 13 000 mensen tewerk stellen. TOSHIBA Corporation is de meerderheidsaandeelhouder van TOSHIBA TEC, en biedt het de ondersteuning van een toonaangevende wereldwijde organisatie met een sterke aanwezigheid in vier continenten.