Voedingcentrum
Voedingscentrum genomineerd voor LED trofee!
28 februari 2008
âEen kip kan niet kiezen, jij wel: elke keer als je kip koopt!â Met
deze slogan startte het Voedingscentrum in 2007 een campagne. Deze
campagne is nu genomineerd voor de LED trofee. Dit is een prijs van
Milieu Centraal voor een campagne die het gedrag van de Nederlandse
consument positief verandert op het gebied van energie en milieu. Op
woensdag 5 maart aanstaande vindt de prijsuitreiking plaats.
Bekijk hier de tv-commercial over de kip
Bekijk hier de tv-commercial over het varken
Bovenstaande tv-commercials zijn twee van de vele uitingen van het
Voedingscentrum in het kader van de campagne âEen kip of varken kan
niet kiezen, jij wel!â. Ook op de radio, op internet en in abriâs
wordt veel aandacht aan de campagne besteed. De campagne is nu dus
genomineerd voor de LED trofee van Milieu Centraal. Met vier andere
genomineerden zal het Voedingscentrum haar campagne op 5 maart
presenteren voor een vakjury. Samen met een consumentenpanel zal de
jury de uiteindelijke winnaar aanwijzen. Bepalend daarbij wordt welke
campagne gedragsverandering bij de consument kan bereiken op het
gebied van energie en milieu.
Voedselkwaliteit
Met haar campagne wil het Voedingscentrum mensen erbij stil laten
staan dat hun keus in de winkel invloed heeft op hoe het leven van een
kip of varken eruit ziet. De campagne maakt deel uit van de
meerjarencampagne âVoedselkwaliteitâ, waarbij aandacht gevraagd wordt
voor dierenwelzijn, natuur, milieu, eerlijke handel en cultuur. Het
doel is consumenten bewust te maken van alle aspecten die de waarde
van voedsel bepalen. De campagne wordt gefinancierd door het
ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV).
Meer informatie:
Een kip of varken kan niet kiezen, jij wel!
10 jaar Milieu Centraal