Deelgemeente Feijenoord Rotterdam

Vergadering commissie Algemene Zaken en de Rekening 4 maart 2008

Dinsdag 4 maart 2008 vergadert de commissie Algemene Zaken en de Rekening vanaf 20.00 uur in de raadszaal van het deelgemeentekantoor aan de Maashaven O.z. 230. Bewoners en belangstellenden zijn van harte welkom.

Agenda

1. Opening en vaststellen agenda door voorzitter
2. Mededelingen

3. Vragenhalfuur
Gelegenheid voor bewoners en commissieleden om vragen te stellen. De vragen dienen vooraf bij de griffie te worden aangeleverd. (tijdsduur max. 30 minuten)

4. Verslagen en Besluitenlijsten
Het verslag en de besluitenlijst van de commissievergadering op 13 december 2007. worden ter vaststelling voorgelegd. (tijdsduur 5 minuten)

5. Kaderstelling opbouwwerk
Het dagelijks bestuur heeft een concept notitie geschreven met de nieuwe kaderstelling voor het opbouwwerk. De commissie wordt gevraagd een advies aan de deelraad te formuleren.(tijdsduur 30 minuten).

6. Voortgang uitvoering Vogelaaraanpak en Pact op Zuid Bij de begrotingsbehandelingen heeft de PvdA een motie ingediend over dit onderwerp. De motie is bijgevoegd. De fractie van de PvdA wil de portefeuillehouder hierover enkele vragen stellen. (tijdsduur 15 minuten)

7. Nieuwe werkwijze inrichting- en bestemmingsplannen De deelraad heeft aangegeven meer betrokken te willen worden bij de inrichting- en bestemmingsplannen. Het dagelijks bestuur stelt een nieuwe werkwijze voor. De commissie wordt gevraagd een advies aan de deelraad uit te brengen. (tijdsduur 20 minuten)
8. Begrotingswijziging 2008-II
Het dagelijks bestuur stelt een begrotingswijziging voor als gevolg van eerdere besluitvorming in de deelraad. De deelraad heeft het budgetrecht en wordt gevraagd in te stemmen met het actueel maken van de begroting. (tijdsduur ca. 10 minuten)
9. Commissiestelsel
De deelraad heeft een motie aangenomen om een discussie te voeren over het commissies- stelsel in de deelgemeente. De commissie wordt gevraagd een advies uit te brengen aan de deelraad. (tijdsduur 30 minuten)

10. Reglement van Orde Deelraad
Het huidige Reglement van Orde voor de deelraad blijkt op een aantal punten achterhaald en/of een verdere invulling te behoeven. Doel van dit agendapunt is het bespreken van het herziene concept Reglement van Orde voor de deelraad van deelgemeente Feijenoord. Na bespreking in de commissie AZR zal het concept ter vaststelling aan de deelraad op 13 maart a.s. worden voorgelegd. (tijdsduur 30 minuten)

11. Reglement van Orde Deelraadscommissies
Het huidige Reglement van Orde voor de deelraadscommissies blijkt op een aantal punten achterhaald en/of een verdere invulling te behoeven. Doel van dit agendapunt is het bespreken van het herziene concept Reglement van Orde voor de deelraadscommissies van deelgemeente Feijenoord. Na bespreking in de commissie AZR zal het concept ter vaststelling aan de deelraad op 13 maart a.s. worden voorgelegd. (tijdsduur 20 minuten)

12. Reglement van Orde Presidium
Door het Presidium is de wens uitgesproken om een apart Reglement van Orde voor het Presidium op te stellen. Doel van dit agendapunt is het bespreken van het concept Reglement van Orde voor het Presidium van deelgemeente Feijenoord. Na bespreking in de commissie AZR zal het concept ter vaststelling aan de deelraad op
13 maart a.s. worden voorgelegd. (tijdsduur 10 minuten) 13. Rondvraag en sluiting

Informatie
Voor meer informatie kunt u bellen met de griffie van de deelgemeente Feijenoord, via telefoonnummer (010) 291 63 56.

Voor de volledige stukken kunt kijken onder het kopje "Politiek/bestuursinformatie" BIS