Ingezonden persbericht
Persbericht Gemeente Doesburg
Datum: 4 maart 2008
Digitaal Loket gemeente Doesburg
Sinds februari 2008 is het digitale loket van de gemeente Doesburg uitgebreid met een DigiD en internetkassa voorziening. Dit betekent dat u naast de bestaande mogelijkheid van het online indienen van meldingen en of klachten nu ook een aantal producten volledig digitaal kunt aanvragen zonder dat u daarvoor naar het stadhuis hoeft te komen.
Voorwaarde is wel dat u over een DigiD inlogcode en/of internetbankieren beschikt.
Voor het afnemen van producten en/of diensten konden tot voor kort de inwoners van Doesburg gebruik maken van zogenaamde pdf-formulieren. Formulieren voor het aanvragen van producten en/of diensten van de gemeente, deze moesten worden uitgeprint en vervolgens op de post gedaan worden of men kwam het langsbrengen.
De website van de gemeente Doesburg is nu zover dat enkele producten/diensten online afgenomen kan worden middels e-formulieren. Men kan online de volgende 8 producten/diensten afnemen:
1. Aanvraag Uittreksel bevolkingsregister (Gemeentelijke Basis Administratie voor persoonsgegevens);
2. Aanvraag tot toezending (eigen) medische verklaring voor het verkrijgen van een rijbewijs;
3. Verzoek tot (wijziging van) geheimhouding van persoonsgegevens in de GBA;
4. Aangifte van vertrek naar het buitenland (emigratie);
5. Verklaring naamgebruik;
6. Uittreksel burgerlijke stand;
7. Formulier hondenbelasting aangifte.
Meldingen over de openbare ruimte kunnen via de gemeentelijke website online doorgeven worden via het meldingen/klachten registratiesysteem.
Nu de website van de gemeente Doesburg aangevuld is met het digitaal loket, is de website nagenoeg compleet. Belangstellenden kunnen de website raadplegen voor diverse doeleinden waarbij de actualiteit centraal staat.
Einde persbericht.