- PERSBERICHT -
Booking.com opent twee nieuwe kantoren in de VS
Amsterdam, 4 maart 2008: Booking.com, Europees marktleider in online hotelreserveringen, heeft twee nieuwe kantoren geopend in New York en San Francisco. Met deze stap legt het bedrijf zich verder toe op expansie in de Verenigde Staten en de Noord-Amerikaanse regio.
De teams opereren vanuit centrale lokaties in New York en San Francisco, en richten zich in het bijzonder op het verlenen van hotelaccount management support voor hotelpartners in de VS, Canada en Mexico. Met meer dan 1400 hotels in Noord-Amerika bieden de nieuwe kantoren de perfecte schakel in het ontwikkelen van nog betere samenwerkingsverbanden met hotels en partners in de regio.
Michaela Baier, Hotels Manager USA, ziet in de Noord-Amerikaanse regio een groeimarkt: Booking.com maakt een zeer uitdagende tijd door. Dankzij de sterke positie van de Euro, de langere vakanties van Europese reizigers en de groei van de Europese online markt, zijn er veel winstkansen voor hotels in de VS, Canada en Mexico. Het doel van Booking.com is om deze hotels de kans te geven om overal in de wereld klanten te winnen, via de website die in vele talen beschikbaar is.
In ons businessmodel behouden hotels de volledige controle over de eigen prijzen en kamervoorraad. De klant betaalt direct aan het hotel op het moment van uitchecken. Door onze aanwezigheid aan zowel de Oostkust als de Westkust van de VS kunnen wij verder focussen op het versterken van relaties en het aanbieden van een goede service in account management.
- EINDE PERSBERICHT -
Over Booking.com
Booking.com is onderdeel van priceline.com (Nasdaq: PCLN) en marktleider in Europa op het gebied van online hotelreserveringen, op basis van het aantal verkochte kamernachten. Per maand bezoeken wereldwijd meer dan 20 miljoen unieke gebruikers zowel uit de vakantie- als de zakelijke markt - de website van Booking.com. In 2007 verkocht Booking.com 19 miljoen hotelovernachtingen, en bereikte het een organische jaargroei van 82%.
Booking.com is beschikbaar in 17 talen en heeft een aanbod van 40.000 hotels in meer dan 10.000 bestemmingen. De onderneming heeft vestigingen in Amsterdam, Barcelona, Berlijn, Cambridge, Kaapstad, Dubai, Dublin, Londen, Loulé (PT), Lyon, München, New York, Norwalk (USA), Parijs, Rome, San Francisco, Stockholm, Wenen en Warschau. Voor verdere informatie, zie:
Ingezonden persbericht