Gemeente De Ronde Venen
Scherpe daling aantal klachten bij gemeente
In 2007 is in vergelijking met 2006 het aantal ingediende klachten bij
de gemeente De Ronde Venen met ruim dertig procent gedaald. In 2007
zijn in totaal 71 klachten binnengekomen bij de gemeente. Het
afgelopen jaar daalde dit aantal flink tot 45 klachten.
De verbetering is, volgens het college van Burgemeester en Wethouders,
het gevolg van de extra aandacht die de gemeente geeft aan de
dienstverlening in het algemeen en het introduceren van servicenormen
in het bijzonder.
De klachten die in 2007 bij de gemeente De Ronde Venen zijn ingediend,
zijn vooral schriftelijke klachten van inwoners of instellingen die
het niet eens zijn met de service die de gemeente aan hen heeft
verleend. De ingediende klachten zijn vaak een vorm van ergernis. Deze
ergernissen gaan vaak over het niet of niet tijdig reageren, het
gebrek aan inlevingsvermogen van de ambtenaar of vermeende
onnauwkeurigheid.