* | 2008
* | Maart
* | Resultaten klanttevredenheidsonderzoek WWB
Resultaten klanttevredenheidsonderzoek WWB
De gemeente Smallingerland heeft eind 2007 een
klanttevredenheidsonderzoek onder clinten van de Wet Werk en Bijstand
laten uitvoeren. De resultaten van dit onderzoek zijn vorige week
bekend gemaakt. De klanten van de sociale dienst in de gemeente
Smallingerland waarderen de dienstverlening met een 7,3. Hiermee zijn
ze iets meer tevreden dan in 2005, toen scoorde de gemeente
Smallingerland een 7,2.
De stiptheid waarmee de uitkering wordt uitbetaald krijgt de hoogste
waardering. Ook op het respecteren van de privacy van de klant en het
nakomen van afspraken scoort Smallingerland goed. Verder vinden de
klanten in vergelijking tot 2005 dat ze minder vaak steeds hetzelfde
verhaal moeten vertellen en hebben klanten minder vaak het gevoel dat
de
medewerkers vooroordelen hebben over wat de klant kan en wil.
Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten: 44% van de klanten geeft aan
niet voldoende op de hoogte te zijn van hun rechten en plichten.
Verder wordt de bereikbaarheid van de medewerkers van Sociale Zaken
vaak als verbeterpunt genoemd. Het gaat hier met name om de
telefonische bereikbaarheid in de ochtend. Daarnaast wordt de
bejegening ook als verbeterpunt genoemd.
Met deze verbeterpunten gaat de gemeente uiteraard aan de slag. De
eerste afspraken hiervoor zijn al gemaakt. Zo verschijnt binnenkort de
eerste maandelijkse nieuwsbrief voor uitkeringsgerechtigden en zal het
telefonische spreekuur van Sociale Zaken worden uitgebreid van vier
ochtenden, naar vijf ochtenden per week.
Lees hier de volledige tekst van het klanttevredenheidsonderzoek.
Gemeente Smallingerland