Gemeente Smallingerland


* | 2008

* | Maart

* | Resultaten klanttevredenheidsonderzoek WWB

Resultaten klanttevredenheidsonderzoek WWB

De gemeente Smallingerland heeft eind 2007 een
klanttevredenheidsonderzoek onder clinten van de Wet Werk en Bijstand laten uitvoeren. De resultaten van dit onderzoek zijn vorige week bekend gemaakt. De klanten van de sociale dienst in de gemeente Smallingerland waarderen de dienstverlening met een 7,3. Hiermee zijn ze iets meer tevreden dan in 2005, toen scoorde de gemeente Smallingerland een 7,2.

De stiptheid waarmee de uitkering wordt uitbetaald krijgt de hoogste waardering. Ook op het respecteren van de privacy van de klant en het nakomen van afspraken scoort Smallingerland goed. Verder vinden de klanten in vergelijking tot 2005 dat ze minder vaak steeds hetzelfde verhaal moeten vertellen en hebben klanten minder vaak het gevoel dat de
medewerkers vooroordelen hebben over wat de klant kan en wil. Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten: 44% van de klanten geeft aan niet voldoende op de hoogte te zijn van hun rechten en plichten. Verder wordt de bereikbaarheid van de medewerkers van Sociale Zaken vaak als verbeterpunt genoemd. Het gaat hier met name om de telefonische bereikbaarheid in de ochtend. Daarnaast wordt de bejegening ook als verbeterpunt genoemd.
Met deze verbeterpunten gaat de gemeente uiteraard aan de slag. De eerste afspraken hiervoor zijn al gemaakt. Zo verschijnt binnenkort de eerste maandelijkse nieuwsbrief voor uitkeringsgerechtigden en zal het telefonische spreekuur van Sociale Zaken worden uitgebreid van vier ochtenden, naar vijf ochtenden per week.
Lees hier de volledige tekst van het klanttevredenheidsonderzoek.